بالن‌های جاسوسی پیشرفته اسرائیل در نزدیکی غزه کار نمی‌کردند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بالن‌های جاسوسی پیشرفته اسرائیل در نزدیکی غزه کار نمی‌کردند

یک روزنامه انگلیسی به ناکارآمدی بالن های جاسوسی رژیم صهیونیستی مستقر در نزدیکی مرزهای غزه برای مخابره عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 19
کد خبر: ۲۱۴۲۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه انگلیسی دیلی میل به نقل از منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که بالن های جاسوسی مستقر در مرز غزه که می توانست عملیات نیروهای فلسطینی در ۷ اکتبر را مخابره کند از دور خارج شده و کار نمی کنند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: این بالن ها آنطور که باید و شاید تعمیر نشده و از آنها مراقبت نشده است. سه بالن از هفت بالن مستقر در مرز غزه کار نمی کردند که همین مساله باعث به وجود آمدن خلا بزرگ در سیستم اطلاعاتی اسرائیل شده است.

 

دیلی میل اضافه کرد: بالن های اسکای استار سفید مملو از گاز هلیوم که بخش اصلی روند اطلاعاتی اسرائیل در قبال غزه را تشکیل می دهند با تجهیزات پیشرفته نظیر دوربین ها و سنسورهای حرارتی و برنامه های جاسوسی مجهز شده اند اما در زمان آغاز حمله نیروهای فلسطینی به اسرائیل کار نمی کردند.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: علاوه بر این تنها ۲ تیپ از ۳۲ تیپ ارتش اسرائیل در نزدیکی مرزهای غزه مستقر بودند.

 

پیش از این نیز رسانه های عبری زبان از شکست سامانه گنبد آهنین در مقابله با حمله نیروهای فلسطینی انتقاد کرده بودند. این رسانه ها گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی به مدت ۱۲ ساعت به دنبال کلیدهای انبارهای سلاح بودند!/ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار