ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی برای غیرحضوری شدن احراز هویت در بانک ها-راهبرد معاصر

ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی برای غیرحضوری شدن احراز هویت در بانک ها

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که ۹۷ درصد زیرساخت پرداخت در کشور الکترونیکی است گفت: احراز هویت غیرحضوری نیز از اقدامات خوب دیگر است که دستورالعمل آن از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۴۴۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، اظهارداشت: باتوجه به حوادث غزه ابتدا باید بگویم این ظلم آشکار که بر مردم فلسطین شده قابل تحمل نیست و امیدوارم این موضوع به نفع مردم فلسطین به سرانجام برسد.

 

او در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه بانکداری الکترونیک طی سالهای گذشته انجام شده است، افزود: هوش مصنوعی، تصمیم گیری براساس داده و‌اطلاعات را هموار می کند؛ باید در حکمرانی نیز به ما کمک کند و به بینشی تبدیل شود.

 

رییس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه باید در هوش مصنوعی جز ده کشور اول دنیا باشیم، گفت: ما در بعضی از حوزه ها عملکردمان خوب است بخصوص در زیرساخت‌ها؛ خیلی از کشورها از الکترونیکی بودن 97 درصد زیرساخت پرداخت تعجب می کردند. الان 90 درصد چکها صیادی است و این روی قابل اعتماد شدن چک تاثیر گذار بوده است.

 

فرزین ادامه داد: احراز هویت غیرحضوری نیز از اقدامات خوب دیگر است که دستورالعمل آن از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است؛ بانکها هم اقدامات خوبی داشتند.


12 میلیون و 300 هزار حساب تفکیک شدند؛ 2 میلیون و 300 هزار حقوقی و 10 میلیون حساب حقیقی بوده است./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار