پوتین: با چین برای حل مشکلات جهانی همکاری می‌کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پوتین: با چین برای حل مشکلات جهانی همکاری می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه طی پیامی به اجلاس گفتگوها میان احزاب حاکم روسیه و چین، گفت که دولت‌های پکن و مسکو در حال هماهنگی تلاش‌هایشان برای حل مهمترین مشکلات بین‌المللی هستند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۵۱۶

به گزارش راهبرد معاصر. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) بر همکاری با چین برای حل بحران‌های جهانی تاکید کرد.

 

پوتین طی پیامی به اجلاس گفتگوها میان احزاب حاکم روسیه و چین، گفت که دولت‌های پکن و مسکو در حال هماهنگی تلاش‌هایشان برای حل مهمترین مشکلات بین‌المللی هستند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد که روسیه و چین با همکاری یکدیگر، تلاش می‌کنند تا نظم جهانی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر ایجاد نمایند.

 

رئیس جمهور روسیه در این پیام ضمن اشاره به پروژه‌های مشترک بزرگ در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، حمل و نقل و بشردوستانه بین دو طرف در حال اجرا است، تصریح کرد: «روابط و شراکت راهبردی و جامع روسیه و چین، در بالاترین سطح خود به سر می‌برند».

 

طبق این گزارش، پوتین ضمن اشاره به توسعه روابط بین روسیه و چین در سال‌های اخیر، گفت که این امر به‌وسیله تعاملات سازنده و بسیار خوب حزب «روسیه متحد» و حزب «کمونیست» چین ممکن شده است.

 

به نوشته اسپوتنیک، پوتین همچنین ابراز اطمینان کرد که در این نشست، «مذاکرات شما نیز معنادار و سازنده خواهد بود و ملاحظات و ایده‌هایی که بیان کردید به تقویت بیشتر همکاری‌های ثمربخش روسیه و چین کمک خواهد کرد».

 

پیش از این نیز نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم چین گفته بود که پکن آماده است تا با فدراسیون روسیه در حوزه‌های امنیتی و حفظ ثبات راهبردی همکاری کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار