حماس: رژیم صهیونیستی آتش‌بس را به تعویق می‌اندازد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حماس: رژیم صهیونیستی آتش‌بس را به تعویق می‌اندازد

جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در حماس خبر داد که این جنبش چارچوب کلی را برای اجرای هر گونه توافقی درباره آتش‌بس تعیین کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۵۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ زاهر جبارین مسئول دفتر شهدا، مجروحان و اسرا در جنبش حماس می‌گوید که رژیم صهیونیستی تا کنون، درباره آتش‌بس، وقت‌کُشی می‌کند.

جبارین با بیان اینکه حماس، چارچوب کلی را برای اجرای هر گونه توافق آتش‌بس تعیین کرده است، تأکید کرد که این توافق باید به صورت کامل اجرایی شود.

وی همچنین به شبکه المیادین خبر داد که تا به امروز، رژیم صهیونیستی ۱۳ بار تعهدات خود به میانجی‌ها را زیر پا گذاشته است.

شبکه سی ان ان هم ساعاتی پیش از ادامه مذاکرات فشرده برای حصول توافق آتش بس در غزه خبر داد و گزارش کرد: نویس توافقی که پیشنهاد شده و روی میز مذاکره قرار دارد آزادی زندانیان اسرائیلی در دست حماس را در ازای آتش بس ۴ یا ۵ روزه مطرح کرده است.

سی ان ان در ادامه افزود: هنوز توافقی انجام نشده، اما متن توافق به مدت ۴ هفته است که بین طرفین در حال رفت و برگشت است. مذاکره کنندگان از کشور‌های مختلف از جمله مقامات ارشد دولت جو بایدن برای اولین بار از زمان شروع جنگ درباره پیشرفت‌ها برای حصول توافق ابراز خوشبینی کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، اختلافات در زمینه موضوعات اصلی در حال حل شدن است و در حالی امکان این وجود دارد که مذاکرات کامل شکست بخورد، اما احتمال توافق طی چند روز آینده نیز وجود دارد.

«جان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: من فکر می‌کنم ما از هر زمان دیگری که این مذاکرات آغاز شد به توافق نزدیک هستیم. وی به جزئیات توافق اشاره نکرد و همچنان تاکید کرد که هنوز توافق نهایی وجود ندارد.

برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز بامداد دوشنبه از احتمال برقراری آتش بس در غزه به مدت ۵ روز خبر داده‌اند. به گفته این منابع این توافق شامل دو مرحله است که مرحله اول، آزادی ۵۰ زن و کودک اسرائیلی در مقابل ۵ روز آتش‌بس است.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، مرحله دوم شامل آزادی زنان و کودکان اسیر فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی است. با این حال تعداد دقیق هنوز مشخص نیست. / مشرق

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار