گفتگوی مقامات روس و اسرائیلی در خصوص خروج شهروندان روسیه از غزه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گفتگوی مقامات روس و اسرائیلی در خصوص خروج شهروندان روسیه از غزه

میخائیل بوگدانوف، نماینده ریاست جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشور‌های آفریقایی، با الکساندر بن زوی، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو، درباره خروج امن همه اتباع روسی از نوار غزه و آزادی اسرای در اختیار حماس گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 21
کد خبر: ۲۱۴۶۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است؛ این گفتگو روی موضوعات دوجانبه روسیه و اسرائیل با تاکید بر اهمیت حفظ روابط سیاسی فعال متمرکز بود.

وزارت خارجه روسیه ادامه داد: در مورد رویارویی جاری میان فلسطین و اسرائیل، طرف روس بار دیگر بر لزوم تلاش‌های هماهنگ با هدف راه‌حلی سریع برای انجام اقدامات بشردوستانه تاکید کرد. این اقدامات شامل تضمین خروج امن همه شهروندان روس از نوار غزه و آزادی همه گروگان‌های در اختیار حماس از جمله شهروندان روسیه است.

وزارت امور اضطراری روسیه بامداد یکشنبه خبر داد که در یک هفته گذشته بیش از ۵۵۰ تبعه روسیه از جمله ۲۳۰ کودک از نوار غزه تخلیه شده‌اند.

این وزارتخانه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ۴۰۸ تن از این افراد به مسکو رسیده‌اند.

روند خروج اتباع خارجی یا فلسطینی‌هایی که به درمان فوری در خارج از کشور نیاز دارند، به دلیل بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی با مشکلات زیادی مواجه شده است.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از شهروندان روس از غزه خواهند شد. اما آمار رسانه‌های روسیه حاکی است که حدود یک هزار تبعه این کشور خواستار خروج از این باریکه شده‌اند.

اولین گروه از اتباع روسیه که شامل ۷۰ نفر بود هفته گذشته از طریق گذرگاه رفح وارد مصر شده و به روسیه بازگشتند.

چهارمین گروه نیز که متشکل از ۱۲۰ شهروند روس بود روز شنبه به فرودگاه دوموددوفو مسکو رسیدند.

از زمان آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت حماس، روسیه دو بار پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به منظور آتش بس فوری در غزه به شورای امنیت ارائه داده که هر بار توسط آمریکا وتو شد.

نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده