سازمان ملل: نگران درگیری در امتداد مرز‌های لبنان و اسرائیل هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سازمان ملل: نگران درگیری در امتداد مرز‌های لبنان و اسرائیل هستیم

معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در مرز‌های لبنان و اسرائیل تلاش می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 21
کد خبر: ۲۱۴۷۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما از افزایش تنش‌ها در امتداد مرز‌های لبنان و اسرائیل نگران هستیم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها انجام می‌دهیم. ما نگران موارد درگیری در امتداد خط آبی مرز هستیم.

وی درباره هدف قرار دادن دو تن از خبرنگاران شبکه المیادین از سوی رژیم اسرائیل نیز گفت: همیشه معتقدیم که خبرنگاران باید از آسیب دور باشند و هرگونه کشته شدن آن‌ها را محکوم می‌کنیم. ما امیدواریم طرف‌ها نیاز به کاهش تنش‌ها را جدی بگیرند.

شبکه المیادین ظهر امروز اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش اسرائیل یک تیم خبری این شبکه را بمباران کردند و در جریان آن، خانم فرح عمر خبرنگار و ربیع المعماری تصویربردار این شبکه شهید شدند.

مقاومت اسلامی لبنان به رهبری حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای از «پاسخ اولیه» نیروهایش به هدف قرار دادن خبرنگاران و شهادت ۲ نفر از کادر شبکه المیادین توسط رژیم اسرائیل خبر داد و اعلام کرد: تیمی از «نیرو‌های جنگی» اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل در حومه شهرک المناره را با ۲ موشک هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن نظامیان رژیم صهیونیستی در مستعمره المناره منجر به کشته و زخمی شدن اعضای این رژیم شده است.

تارنمای آمریکایی آکسیوس روز دوشنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرد: آموس هوخشتاین، مشاور ارشد بایدن، روز دوشنبه برای گفتگو با مقامات ارشد اسرائیلی در مورد جلوگیری از جنگ بین اسرائیل و لبنان وارد تل آویو شد و

مقامات آمریکایی می‌گویند که کاخ سفید به طور فزاینده‌ای نگران اقدام نظامی اسرائیل در لبنان و تشدید تنش‌ها در امتداد مرز‌ها است که می‌تواند به یک جنگ منطقه‌ای منجر شود.

برخی در دولت بایدن نگران هستند که اسرائیل تلاش می‌کند حزب الله را تحریک کند و بهانه‌ای برای جنگ گسترده‌تر در لبنان ایجاد کند که می‌تواند آمریکا و سایر کشور‌ها را وارد جنگ کند. مقامات اسراییلی این موضوع را رد کرده اند.

هوخشتاین پس از یک روز تشدید درگیری بین حزب الله و نیرو‌های دفاعی اسرائیل در مرز، وارد اسرائیل شد.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: اسرائیل از آمریکا خواسته که به صورت دیپلماتیک حزب الله را تحت فشار قرار دهد تا نیرو‌های ویژه موسوم به رضوان خود را از مرز با اسرائیل عقب بکشد.

حزب‌الله لبنان طی روز‌ها و هفته‌های اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این شهر، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی روز‌های گذشته مناطق مرزی لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های مرزی لبنان خارج شده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار