العامری: جنایت آمریکا در «جرف النصر» نقض حاکمیت عراق است-راهبرد معاصر

العامری: جنایت آمریکا در «جرف النصر» نقض حاکمیت عراق است

رئیس ائتلاف فتح عراق ضمن بزدلانه خواندن حمله هوایی آمریکا به منطقه جرف النصر و شهادت شماری از نیروهای حشد شعبی، بر ضرورت خروج فوری نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین المللی از عراق تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 22
کد خبر: ۲۱۴۸۸۳

به گزارش راهبرد معاصر. «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح و دبیرکل سازمان بدر عراق حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای حشد شعبی در منطقه جرف النصر در استان بابل و شهادت و زخمی شدن شماری از این نیروها را محکوم کرد.

 

هادی العامری این حمله را اقدامی بزدلانه و نقض حاکمیت عراق توصیف کرد و افزود: این حمله، تعرض مجرمانه به کرامت و حیثیت عراقی‌ها و شاهد دیگری از دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها درباره محدود شدن حضور آنها در عراق به «مستشاران غیرنظامی» است.

 

وی تصریح کرد: حمله هوایی آمریکا به منطقه جرف النصر نشانه‌ای قطعی است که ثابت می‌کند حضور آمریکا در پایگاه‌های عین الاسد، حریر و سایر پایگاه‌ها در عراق، صرفاً جنگی و رزمی است.

 

هادی العامری خاطرنشان کرد: ما بار دیگر بر ضرورت خروج فوری نیروهای آمریکایی و تمامی نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق تاکید می‌کنیم. حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی منجر به کشتار بیشتر عراقی‌ها و ایجاد اختلال در وضعیت امنیتی عراق خواهد شد و کشور ما را به دوران بی‌ثباتی باز می‌گرداند و هیچ توجیه و پشتوانه قانونی برای حضور آنها در عراق وجود ندارد.

 

گفتنی است که در حمله هوایی بامداد امروز چهارشنبه آمریکا به منطقه «جرف النصر» در جنوب بغداد هشت نفر از نیروهای مقاومت و حشد شعبی عراق به شهادت رسیدند.

 

وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص این حمله اعلام کرد که نیروهای ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در دو حمله جداگانه مواضع نیروهای مقاومت و حشد شعبی را در منطقه جرف النصر (جرف الصخر سابق) در استان بابل هدف قرار دادند. پنتاگون مدعی شد که در این حمله که در پاسخ به حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا با موشک‌های بالستیک کوتاه برد در روز سه شنبه انجام گرفت، شماری از نیروهای مقاومت و حشد شعبی کشته یا زخمی شدند.

 

این اولین حمله آمریکا به داخل عراق از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است که تحولی جدید را رقم می‌زند. پیش از این، ایالات متحده حملات هوایی تلافی جویانه را علیه مواضع گروه‌های مسلح در سوریه انجام داده بود./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده