پاکستان نماینده طالبان را احضار کرد-راهبرد معاصر

پاکستان نماینده طالبان را احضار کرد

وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به آنچه دست داشتن اتباع افغانستانی در حملات انتحاری در آن کشور خوانده شده، سرپرست سفارت افغانستان را احضار و از کابل خواهان استرداد عناصر تروریستی تحت تعقیب پاکستان شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 28
کد خبر: ۲۱۵۸۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ نماینده طالبان افغانستان به عنوان سرپرست سفارت این کشور در اسلام‌آباد به وزارت امور خارجه پاکستان احضار و مراتب اعتراض قوی اسلام‌آباد به طراحی حملات تروریستی در پاکستان از خاک افغانستان و دست داشتن اتباع افغانستانی در حملات انتحاری به وی ابلاغ شد.

منابع دیپلماتیک در اسلام‌آباد به رسانه‌ها گفتند که پاکستان چهار مطالبه از جمله استرداد «حافظ گل بهادر» از سرکردگان طالبان پاکستانی که مسوولیت حمله انتحاری روز گذشته علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان را برعهده گرفته است، را به افغانستان ارائه کرده و خواهان مهار تروریست‌ها در قلمروی این کشور شده است.

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که حمله روز گذشته، شانزدهمین عملیات انتحاری است که توسط اتباع افغانستانی انجام شد. بر همین اساس دولت پاکستان نگرانی عمیق خود را نسبت به استفاده عناصر تروریستی از قلمروی افغانستان برای حمله به کشور‌های همسایه مطرح کرده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان روز گذشته گفت: حمله انتحاری در شهر «بنو» واقع در ایالت خیبرپختونخوا به عنوان استان همجوار مرزی با افغانستان جان دو غیرنظامی را گرفت و ۱۰ نفر دیگر از جمله چندین پرسنل نیرو‌های امنیتی زخمی شدند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده