۷۰ نفر از تجزیه‌طلبان بلوچ تسلیم دولت پاکستان شدند-راهبرد معاصر

۷۰ نفر از تجزیه‌طلبان بلوچ تسلیم دولت پاکستان شدند

هفتاد نفر از اعضای شورشیان تجزیه طلب در ایالت بلوچستان به همراه چند نفر دیگر از سرکردگان بلوچ که از چندین دهه علیه دولت ونیرو‌های ارتش پاکستان می‌جنگیدند، تسلیم دولت این کشور شدند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 20
کد خبر: ۲۱۹۴۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرکرده گروه تجزیه طلب «ارتش ملی بلوچ» که از سوی دولت این کشور یک گروه تروریستی قلمداد شده است، به همراه ۶۹ نفر از شورشیان متعلق به این گروه با شرکت در مراسم ویژه‌ای که در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان با حضور وزیر اطلاع رسانی دولت ایالتی برگزار شد، به مشارکت در مسیر ثبات و امنیت ایالت بلوچستان و دفاع از کشور متعهد شدند.

سرافراز بنگل زی رهبر گروه تجزیه‌طلب بلوچ که در چند دهه گذشته نیرو‌های امنیتی را در ایالت بلوچستان مورد حمله قرار می‌داد به همراه دیگر جنگجویانش در حضور مقامات امنیتی و دولتی این ایالت سلاح‌های خود را به زمین گذاشتند و دست از فعالیت‌های ضددولتی برداشتند.

ایالت بلوچستان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مسیر احداث راهگذر اقتصادی مشترک پاکستان و چین محسوب می‌شود و دولت پکن تامین امنیت مسیر این طرح بزرگ اقتصادی را تنها نگرانی خود اعلام کرده است. دولت و ارتش پاکستان همواره اعلام کرده‌اند که از هیچ اقدامی برای تامین امنیت و محافظت از مراحل تکمیل طرح راهروی مشتری اقتصادی دریغ نکرده و نیرو‌های مسلح این کشور با دشمنان طرح اقتصادی مشترک با چین قاطعانه برخورد خواهند کرد.

خودداری برخی از قبایل بلوچ از مشارکت با دولت محلی و ارتش در ایالت بلوچستان، پنهان شدن این شورشیان در مناطق دور افتاده و جنگ با دولت و نیرو‌های امنیتی از اصلی‌ترین چالش دولت پاکستان برای محافظت از طرح‌های اقتصادی در این ایالت به ویژه راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین محسوب می‌شود. اما به نظر می‌رسد دولت پاکستان در ابتکاری مشترک بدنبال جلب رضایت بلوچ‌های ناراضی بوده و حاضر شده اند تا برای تامین امنیت بلوچستان، از گروه‌های معترض حمایت کنند. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده