تشکیل پرونده تخلفاتی برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکنند-راهبرد معاصر

تشکیل پرونده تخلفاتی برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکنند

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس گفت: در خصوص واریز به موقع سود سهام عدالت از سمت شرکت‌ها پیگیری ویژه انجام می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 02
کد خبر: ۲۱۶۲۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، سعید واشقانی فراهانی رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس گفت: سازمان بورس پیگیر واریز به موقع سود مجامع شرکت‌ها است و این پیگیری تنها منوط به شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت نیست و در خصوص کلیه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس لزوم رعایت قوانین و مقررات از جمله پرداخت به موقع سود سهامداران همواره مورد تاکید و توجه سازمان بورس بوده است.

 

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: در خصوص واریز به موقع سود سهام عدالت توسط شرکت‌های سرمایه پذیر پیگیری ویژه انجام می‌گیرد و هفته‌ای چند بار این موضوع توسط سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام می‌شود تا سریع‌تر سود‌ها پرداخت شود.

 

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس می‌گوید:هر شرکتی که در پرداخت سود تخلف کند مطابق مقررات موضوعه از جمله ماده ۲۴۰ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و ماده ۱۵ قانون توسعه ابزار‌ها و نهاد‌های مالی جدید با آن‌ها برخورد خواهد شد و بر اساس موارد هم پرونده تشکیل می‌دهیم./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار