نشنال اینترست: ژاپن چاره‌ای جز تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای ندارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نشنال اینترست: ژاپن چاره‌ای جز تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای ندارد

نشنال اینترست نوشت به باور کارشناسان، ژاپن برای حفاظت از خود در برابر چین، کره‌شمالی و روسیه باید به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 09
کد خبر: ۲۱۷۵۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، بری گیفن، سردبیر سابق نیویورک تایمز در مقاله‌ای که در نشریه National Interest منتشر شد، نوشت: ژاپن برای مهار چین، کره شمالی و روسیه، باید به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: اگر واقع بینانه به وضعیت ژئوپلیتیک کنونی آسیا نگاه کنیم، تنها یک موضوع مهم وجود دارد و آن این است که ژاپن شرایط خوب بعد از جنگ جهانی دوم را دیگر ندارد.

 

گیفن نوشت: چین هسته‌ای برای ژاپن یک تهدید فزاینده است، کره شمالی دارای زرادخانه رو به رشد تسلیحات هسته‌ای است و هیچ نشانه‌ای از کاهش خصومت با همسایگانش مشاهده نمی‌شود. مهم‌تر از همه، «چتر هسته‌ای» ایالات متحده که سال‌های متمادی صلح و رفاه را تحت حمایت نظامی واشنگتن برای ژاپن فراهم کرد، به طور فزاینده‌ای در حال فرسایش است و شاید غیر قابل تعمیر هم باشد.

 

او معتقد است که که توکیو قادر خواهد بود از قدرت بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای برای محافظت از خود در برابر چین، کره شمالی و روسیه استفاده کند.

 

پیشتر گفته شد ژاپن به دنبال ارتقای توانایی حمله به اهداف دورتر به عنوان بخشی از یک توسعه نظامی با هدف آنچه مقابله با تهدیدات چین و روسیه ادعا می‌کند، است.

 

پس از جنگ جهانی دوم، دکترین دفاعی جدیدی به ژاپن تحمیل شد که طبق آن، این کشور تنها می‌تواند موشک‌هایی با برد چند صد کیلومتر در اختیار داشته باشد، اما سیاست جدید نشان می‌دهد که نیات توکیو تغییر کرده و به دنبال توسعه موشک‌های کروز و بالستیک با برد بلند است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده