وزیر خارجه آمریکا: حماس می‌تواند تسلیم شود و این قضیه خاتمه پیدا کند-راهبرد معاصر

وزیر خارجه آمریکا: حماس می‌تواند تسلیم شود و این قضیه خاتمه پیدا کند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که حماس می‌تواند در غزه تسلیم شود و جنگ خاتمه پیدا کند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ درحالیکه بیش از دو ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد، بلینکن امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: هنوز مشخص نیست که جنگ چطور پایان پیدا می‌کند و چقدر طول خواهد کشید.

وی گفت: ما این گفتگو‌ها را با اسرائیل درباره زمان و همینطور چگونگی انجام کارزار نظامی داشته‌ایم. این تصمیم‌ها را اسرائیل می‌گیرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد:، اما حماس هم تصمیم‌هایی می‌گیرد. این گروه می‌تواند فردا سلاح‌ها را زمین بگذارد. می‌تواند تسلیم شود و این قضیه خاتمه پیدا کند.

به گفته مقامات فلسطینی، ۱۷ هزار و ۷۰۰ فلسطینی تا کنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند. حماس به پرتاب موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد و به گفته آژانس‌های سازمان ملل متحد، نزدیک به ۸۵ درصد از ۲.۳ میلیون نفری که در غزه زندگی می‌کنند آواره شدند و هیچ جای امنی برای رفتن ندارند.

ایالات متحده به حمایت بی دریغ خود از جنایت‌های صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد و به تازگی قطعنامه آتش بس غزه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرده است درحالیکه تقریبا تمام کشور‌های دیگر شورای امنیت از آن حمایت می‌کردند. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده