دیدار گرم پوتین و بن‌زاید-راهبرد معاصر

دیدار گرم پوتین و بن‌زاید

رئیس‌جمهور روسیه که به امارات سفر کرده است با رئیس این کشور دیدار و از افزایش همکاری‌های تجاری و سیاسی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 11
کد خبر: ۲۱۷۹۶۷

به گزارش راهبرد معاصر. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با محمد بن‌زاید، رئیس امارات در ابوظبی، با اشاره به اینکه روابط روسیه و امارات به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است ، گفت که همکاری در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی با امارات به طور قابل توجهی در حال پیشرفت است.

 

براساس گزارش النشره، او با بیان اینکه امارات کمک زیادی به امور بین‌الملل می‌کند و پرونده مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی را با آن بررسی خواهند کرد، افزود: با امارات درباره پرونده‌های داغ منطقه و تحولات بحران اوکراین بحث خواهیم کرد.

 

در مقابل، بن‌زاید با بیان اینکه در دوره گذشته حجم مبادلات غیرنفتی حدود ۱۰۹ درصد افزایش یافته است و این رقم نشان دهنده تغییر بزرگ و بی سابقه‌ای است که در روابط دوجانبه مشاهده شده است، تصریح کرد: امارات متحده عربی بزرگترین شریک تجاری روسیه در خلیج فارس است.

 

در همین راستا که تجارت بین ابوظبی و مسکو افزایش قابل توجهی یافته است، کاخ سفید از امارات ناراضیست و به همین دلیل واشنگتن اکنون فشارهای زیادی به ابوظبی وارد می‌کند و از آن می‌خواهد که مانع تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه نشود. اما استقبال گرم بن‌زاید از پوتین و تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی نشان می‌دهد که امارات دیگر زیر بار فشارهای آمریکا نخواهد رفت و دوره دیکتاتوری بدون قید و شرط آمریکا در منطقه به پایان رسیده است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده