چرا نماد تپسی تعلیق شد؟-راهبرد معاصر

چرا نماد تپسی تعلیق شد؟

سهامداران تپسی از صبح امروز با پیام تعلیق نماد این شرکت در بازار سهام مواجه شده‌اند. آن طور که از شواهد پیداست، شایعه اواخر آبان‌ماه به حقیقت پیوسته و گلرنگ، پشت درهای بسته سهام عمده تپسی را خریداری کرده است. بر همین اساس نماد تپسی برای شفاف‌سازی درباره این معامله که به نظر می‌رسد بدون رعایت اصول قانونی بازار سرمایه انجام شده، تا چهارم دی‌ماه متوقف خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 11
کد خبر: ۲۱۸۰۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ تغییر سهامدار عمده تپسی و فروش 70 درصد از سهام این شرکت عضو بازار سهام به شرکت گلرنگ، خبری بود که اواخر آبان امسال در فضای بازار سرمایه پیچید. در همان زمان، میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی در نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی بازار سرمایه که در کدال هم منتشر شد، به سرعت این خبر را تکذیب و تاکید کرد که این شرکت تنها در صورت طی فرآیندهای قانونی اقدام به تغییر سهامدار عمده خود خواهد کرد.

انتشار این نامه در کدال که به تکذیبیه شرکت تپسی جنبه قانونی و رسمی می‌داد، مهر پایانی بر شایعات زد. با این حال اما طی دو روز گذشته خبر تغییر سهامدار عمده تپسی در صدر اخبار بازار سرمایه نشسته است. نشر دوباره این خبر به صورت گسترده، در کنار رشد 15 درصدی قیمت سهام تپسی در بازار طی روزهای اخیر، ناظر بازار را بر آن داشت که نماد تپسی را از امروز تا چهارم دی‌ماه تعلیق کرده و به شرکت فرصت دهد تا درباره این خبر شفاف‌سازی کند.

آن طور که اخبار و شایعات مطرح می‌کنند، خرید 70 درصد از سهام تپسی توسط شرکت گلرنگ که علاقه ویژه‌ای به تصاحب استارت‌آپ‌ها دارد، پشت درهای بسته و بدون طی فرآیندهای قانونی صورت گرفته است. این در حالی است که بر اساس قانون، برای انجام فرآیند عرضه و فروش سهام عمده یک شرکت عضو بازار سرمایه، شرکت موظف است ابتدا بلوک سهام خود را برای عرضه آگهی کند؛ روندی که در مورد تپسی طی نشده و خبری از آگهی عرضه نیست!

بررسی فهرست سهامداران تپسی هم نشان می‌دهد تا پایان معاملات امروز، شرکت خورشیدسان 19.11 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری راستین ارزش سپهر 13.49 درصد، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی کیان 2.49 درصد، شرکت توسعه ساختمانی سلین 2.12 درصد، شرکت آرین کارن کیش 2.12 درصد، صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی موج فیروزه 1.41 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر 1.13 درصد در شرکت تپسی صاحب سهم هستند و 34 درصد، متعلق به اشخاص حقیقی است.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که این بار تپسی چگونه شفاف‌سازی خواهد کرد؟ آیا معاملاتی پشت پرده در جریان بوده و تپسی به آن اعتراف می‌کند یا شایعات با هدف دیگری، هر ماه به سراغ این شرکت بازار سرمایه می‌آید؟/تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده