امیرعبداللهیان در مقر سازمان ملل: ادامه حملات وحشیانه رژیم اسرائیل منجر به گسترش دامنه جنگ خواهد شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امیرعبداللهیان در مقر سازمان ملل: ادامه حملات وحشیانه رژیم اسرائیل منجر به گسترش دامنه جنگ خواهد شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی نسبت به شهروندان اسیر فلسطینی در نوار غزه، نمونه و نشانه‌ای از ماهیت داعشی این رژیم است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 12
کد خبر: ۲۱۸۲۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبداللهیان عصر سه شنبه در بدو ورود به مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، در نشست عالیرتبه وزرایی با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی» با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشور‌های مختلف از جمله برخی کشور‌های عربی و اسلامی و دیپلمات‌های ارشد شرکت کرد.

امیرعبداللهیان در این نشست طی سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌های کشورمان در خصوص وضعیت بحران فلسطین و شرایط نگران کننده انسانی غزه و کرانه غربی در نتیجه تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی پرداخت.

وزیر امور خارجه اقدامات دو ماهه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را بدون تردید از مصادیق بارز جنایت جنگی و نسل‌کُشی دانست.

امیرعبداللهیان همچنین اقدام مؤثر برای توقف فوری حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و توقف جنایات این رژیم در کرانه غربی و ارسال کمک‌های انسانی را وظیفه فوری جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل دانست.

وی از رفتار غیرانسانی رژیم اسرائیل نسبت به شهروندان اسیر فلسطینی در نوار غزه بعنوان نمونه و نشانه‌ای از ماهیت داعشی رژیم اسرائیل یاد کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد که عدم اقدام فوری برای توقف حملات وحشیانه رژیم آپارتاید اسرائیل علیه شهروندان در غزه، منجر به گسترش دامنه جنگ فراتر از شرایط جاری در منطقه خواهد شد.

همچنین وزرای خارجه و برخی دیپلمات‌های ارشد شرکت کننده در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص بحران جاری فلسطین و راه‌های پایان دادن به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم در غزه و کرانه غربی پرداختند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه عصر سه شنبه در صدر هیاتی عالی رتبه برای حضور در نشست مجمع جهانی پناهندگان و انجام دیدار‌های دوجانبه در حاشیه این اجلاس وارد ژنو سوییس شد. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار