ادعای عجیب «یدیعوت آحارنوت» درباره نحوه به دام افتادن نظامیان صهیونیست-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادعای عجیب «یدیعوت آحارنوت» درباره نحوه به دام افتادن نظامیان صهیونیست

یک رسانه اسرائیلی ادعا کرد نیروهای حماس با استفاده از عروسک‌هایی که به زبان عبری صحبت می‌کنند، نظامیان اسرائیلی را به داخل تونل‌ها می‌کشانند و آن‌ها را از پا در می‌آورند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 16
کد خبر: ۲۱۸۶۸۰

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» مدعی شد نیروهای حماس برای کشاندن نظامیان اسرائیلی به تله‌هایی که در ورودی تونل‌هایشان کار گذاشته‌اند، از عروسک استفاده می‌کنند.

 

این روزنامه اسرائیلی در این گزارش که شامگاه جمعه منتشر شده است، ادعا می‌کند نیروهای حماس از این ترفند برای کشاندن نیروهای اسرائیلی به داخل تونل‌ها استفاده می‌کنند و به محض نزدیک شدن نظامیان به دهانه تونل‌ها، ورودی تونل را که در آن بمب کار گذاشته شده، منفجر می‌کنند.

 

طبق این ادعا، عروسک‌ها به زبان عبری صحبت می‌کنند و بعضی از آن‌ها عروسک‌هایی کوچک و بعضی دیگر عروسک‌هایی بزرگ هستند که نیروهای حماس آن‌ها را در دهانه تونل‌ها قرار می‌دهند.

 

این عروسک‌ها که به بلندگو متصل هستند و صدای آن‌ها را حتی در خارج از تونل‌ها نیز می‌توان شنید، صدای گریه پخش می‌کنند یا فریاد کمک سر می‌دهند و همین مسئله باعث می‌شود نیروهای اسرائیلی گمان کنند اسرا در تونل‌ها قرار دارند و به آنجا بروند.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکنون در هیچ یک از بیانیه‌های خود استفاده از عروسک‌های سخنگو را تایید نکرده است. با این حال، پیشتر کشته شدن تعدادی از نظامیان اسرائیلی از جمله پسر «گادی آیزنکوت» یکی از مقامات ارشد نظامی اسرائیل که هم‌اکنون در کابینه جنگ تل‌آویو مشارکت دارد، در تونل‌ها تایید شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار