اسامی چهار مجروح ایرانی حادثه کربلا/ افزایش جمعیت شهدا به 36 تن-راهبرد معاصر

اسامی چهار مجروح ایرانی حادثه کربلا/ افزایش جمعیت شهدا به 36 تن

نماینده سازمان حج در عراق از علی جمشیدیان از اصفهان، محمدباقر حائری از قم، محمد یوسفی از قم و محمد قربان به عنوان چهار مجروح حادثه کربلا نام برد.
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 11
کد خبر: ۲۱۹۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع وزارت بهداشت عراق از افزایش تعداد شهدای حادثه روز عاشورا کربلا به 36 تن خبر داده اند، بیش از یکصد تن نیز تا کنون مجروح شده اند.

 

سخنگوی عتبه حسینی اعلام کرد که علت این حادثه، آنطور که برخی منافع ادعا کرده‌اند، ریزش یا فرو رفتگی مکانی نیست بلکه این افراد به دلیل ازدحام جمعیت دچار مصدومیت شده‌اند.

 

به گزارش «الغد پرس» عراق، سخنگوی عتبه حسینی گفته که نمی‌توان به تعداد آسیب‌دیدگان اشاره کرد مگر آنکه گزارش بیمارستان و منابع پزشکی منتشر شود.

 

این مقام عتبه حسینی هشدار داد که برخی افراد یا طرف‌های مغرض عامدانه مدعی «خسف» (فرو رفتن زمین) شده‌اند و این حادثه در باب الرجاء صرفا به دلیل ازدحام جمعیت رخ داده است.

 

در این میان نماینده سازمان حج در عراق اعلام کرده است که چهار ایرانی در بین مصدومان حادثه مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در کربلا شناسایی شدند.

 

محسن نظافتی، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با بیان این که در میان جان‌باختگان این حادثه تاکنون هیچ ایرانی دیده نشده است، گفت: تاکنون چهار  ایرانی در میان مجروحان شناسایی شده‌اند.

 

او اسامی مجروحان این حادثه را به این ترتیب اعلام کرد: علی جمشیدیان از اصفهان، محمدباقر حائری از قم و محمد یوسفی از قم که در یکی از بیمارستان‌های کربلا بستری هستند و تا فردا مرخص خواهند شد.

 

به گفته نظافتی، محمد قربان از دیگر زائران ایرانی است که در این حادثه آسیب دیده بود و به صورت سرپایی مداوا شد.

 

رحمانی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرده است: بنا بر اطلاعات واصله از عراق، شمار جان‌باختگان حادثه کربلا به ٣۶ تن رسیده است. تعداد مصدومان نیز ١٢٢ تن گزارش شده است.

 

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در همین باره در کانال تلگرامی خود از حادثه غمبار کربلای معلی در روز عاشورای حسینی که منجر به شهادت و مصدوم شدن ده ها تن از زائران حرم مطهر حسینی شد، عمیقا ابراز تاسف کرد.

 

موسوی، با ابراز تسلیت به دولت ‌و ملت عراق، مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران با خانواده قربانیان این واقعه را اعلام و برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مصدومین سلامتی عاجل مسئلت کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده