توزیع متادون در مراکز درمانی متوقف شد-راهبرد معاصر

توزیع متادون در مراکز درمانی متوقف شد

متادون دارو منتخب پزشکان شد برای درمان بیماری اعتیاد. دارویی که چندسالی است در ایران به صورت قرص و شربت و آمپول تولید می شود و جزء برنامه های کاهش آسیب است. دارویی که آرام سر از داروخانه ها دراورد و به وفور راهی عطاری ها شد. حالا هم در سوپرمارکت ها و دکه های روزنامه فروشی...
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 11
کد خبر: ۲۲۰۰۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ این روزها مراکز درمانی و کلینیک‌ها نقش اول را در عرصه ترک اعتیاد بازی می‌کنند.متادون یگانه بازیگر عرصه ترک اعتیاد از طریق دارو درمانی است که در برخی از موارد به اعتیاد فرد بیمار به این داروی ترک اعتیاد ختم شده است.


سردار سعید منتظرالمهدی سخنگو و معاون درمان و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درباره توزیع داروی متادون در داروخانه ها اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر که متشکل از چندین دستگاه مختلف از جمله وزرات بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها است.

 

وی ادامه داد: موضوع فروش غیرقانونی داروی متادون از سال های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که فروش داروی متادون با تجویز پزشک فقط در داروخانه ها به فروش برسد.

 

سردار منتظرالمهدی بیان داشت: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها به تصویب رسید، وزیر بهداشت و معاون درمان آن وزارتخانه و رئیس سازمان بهزیستی که دستگاه‌های مرتبط هستند، حضور داشتند و نظرات کارشناسی آنها در حوزه درمان اعتیاد حتماً مورد توجه رئیس‌جمهور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و تصمیم بر آن شده است که توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها انجام شود.

 

وی گفت: بنابراین تصویب شد که متادون دیگر در مراکز درمانی توزیع نشود و درمان از توزیع جدا گردد. بنابراین قرار شد که پزشکان در صورت نیاز متادون را تجویز کنند و برخی از داروخانه‌ها باید نسبت به تحویل متادون اقدام کنند و البته داروخانه‌ها نیاز به زیرساخت های لازم برای این کار دارند و مدت زمانی اجرای این طرح طول می‌کشد بنابراین با این اقدام می‌توان از فروش غیر قانونی متادون جلوگیری کرد.

 

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: نمی‌توان وجود مشکل در زمینه نشت متادون به بازار آزاد را انکار کرد و به هر حال این طرح بر اساس یک مشکل  واقعی و مهم به تصویب رسیده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده