هشدار مقام ناتو درباره احتمال جنگ با روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار مقام ناتو درباره احتمال جنگ با روسیه

رئیس کمیته نظامی ناتو روز جمعه مدعی شد که مردم اروپا باید برای یک جنگ تمام عیار با روسیه طی ۲۰ سال آتی آماده شوند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۹ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 19
کد خبر: ۲۲۴۰۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «راب باوئر» رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره احتمال وقوع جنگ این ائتلاف نظامی با روسیه در سال‌های پیش رو هشدار داد.

باوئر در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» مدعی شد که مردم اروپا باید برای یک جنگ تمام عیار با روسیه طی ۲۰ سال آتی آماده بشوند.

وی در توضیح این ادعای خود گفت: «ما باید درک کنیم که زندگی مسالمت‌آمیز ما امری بدیهی نیست. به همین دلیل است که ما باید برای درگیری با روسیه آماده شویم. ما باید برای همه چیز آماده باشیم».

این مقام ناتو ضمن تمجید از سوئد به‌دلیل درخواست از شهروندانش به‌منظور آماده شدن برای جنگ با روسیه، اظهار داشت: «همه چیز اینگونه شروع می‌شود، اینکه درک کنیم همه چیز را نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد و در ۲۰ سال آینده همه چیز خوب نخواهد بود».

به نوشته تلگراف، باوئر ضمن تاکید بر لزوم نوسازی صنایع نظامی اروپا با هدف تولید سریعتر تسلیحات و مهمات، افزود: «ما باید سیستمی ایجاد کنیم که به ما امکان آموزش افراد بیشتری را در صورت وقوع جنگ بدهد، صرف نظر از اینکه این [جنگ] اتفاق بیافتد یا نه».

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ائتلاف ناتو با اعتراف به بد بودن وضعیت برای اوکراین در میدان نبرد،‌ از اعضای این ائتلاف نظامی خواست که قدرت روسیه را دست کم نگیرند. /فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار