درگیری میان طالبان و نیرو‌های مرزی پاکستان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

درگیری میان طالبان و نیرو‌های مرزی پاکستان

گزارش‌ها حاکی است که طالبان با نیرو‌های مرزی پاکستان در مناطق مرکزی استان کنر درگیر شده‌اند. به‌گفته‌ی یک منبع، تیراندازی ابتدا از سوی نیرو‌های مرزی پاکستان آغاز شد و سپس نیرو‌های طالبان به آن پاسخ دادند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 20
کد خبر: ۲۲۴۲۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک منبع از میان طالبان در این استان اظهار داشت: این درگیری حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه‌ی صبح امروز (شنبه، ۳۰ دی ماه) در منطقه‌ی «گنجگل» شهرستان سرکانو آغاز شده است و هنوز ادامه دارد.

به‌گفته‌ی این منبع، تیراندازی ابتدا از سوی نیرو‌های مرزی پاکستان آغاز شد و سپس نیرو‌های طالبان به آن پاسخ دادند.

این منبع جزئیاتی در مورد علت این درگیری و تلفات احتمالی آن ارائه نکرده است.

یک منبع دیگر در کنر نیز گفته است که صدای تیراندازی هنوز به گوش می‌رسد و شماری از باشندگان مناطق نزدیک به منطقه درگیری، از ترس فرود آمدن گلوله‌های کور شلیک‌شده از سوی پاکستان بر خانه‌های‌شان، به مناطق مجاور پناه برده‌اند.

از سوی دیگر، رسانه‌ی پاکستانی «خراسان داییری» که مسائل مربوط به مناطق قبایلی پاکستان و نوار مرزی این کشور با افغانستان را دنبال می‌کند، گفته است که درگیری در مرز کنر-باجور رخ داده است. / شفقنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده