گوگل اطلاعات شخصی کاربران را به دولت‌ها می فروشد-راهبرد معاصر

گوگل اطلاعات شخصی کاربران را به دولت‌ها می فروشد

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سیا در گفتگویی مدعی شده است که شرکت های بزرگ اینترنتی از قبیل گوگل، فیس بوک و آمازون از طریق فروش اطلاعات شخصی کاربران درآمدهای هنگفتی را کسب می کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 16
کد خبر: ۲۲۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ ادوارد اسنودن را می توان یکی از شناخته شده ترین افشاگران سازمان های اطلاعاتی در جهان نامید. وی که پیشتر پیمانکار سازمان سیا بوده، هم اکنون تحت تعقیب این سازمان قرار دارد، هم اکنون در روسیه بسر می برد.

 

وی یکشنبه شب در گفتگو با شبکه دو تلویزیون آلمان (زد. د. اف) گفت این شرکت ها زندگی خصوصی و تمام اطلاعات شخصی کاربران را ثبت و ضبط کرده و با فروش آنها به دولت ها و سرویس های اطلاعاتی پول به دست می آورند.

 

افشاگر ۳۶ ساله آمریکایی که در روسیه زندگی می کند، تاکید کرد نمی توان با جزئیات و به دقت گفت که این شرکت ها چه اطلاعاتی را می دانند تا از درز آنها جلوگیری شود.

 

انتشار مصاحبه های اخیر «ادوارد اسنودن» با رسانه های آلمانی و ابراز تمایل وی به دریافت پناهندگی از برلین، به بحث ها در مورد موافقت و یا مخالفت این کشور با این درخواست دامن زده است.

 

به گزارش نشریه «دی ولت» در حالی که مقامات احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و چپ ها رویکرد مثبتی در این خصوص داشته اند اما احزاب مسیحی و لیبرال ها به مخالفت با وی برخاسته اند.

 

پیمانکار سابق سیا که به خاطر افشای اطلاعات محرمانه این سازمان از سوی دولت آمریکا تحت تعقیب بوده و ۶ سال گذشته را در روسیه به سر برده است، به تازگی در مصاحبه با دی ولت و اشپیگل بی عملی و بی تفاوتی کشورهای اروپایی را علت پناهندگی اجباری خود به روسیه عنوان کرده است.

 

ادوارد اسنودن در جدیدترین مصاحبه خود با یک رادیو فرانسوی ابراز امیدواری کرده که این کشور اروپایی به وی پناهندگی بدهد.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۲۰۱۳ ادوارد اسنودن را به جاسوسی و سرقت اسناد محرمانه متهم کرده و خواهان استرداد و محاکمه او شده بود.

 

درز اطلاعاتی ادوارد اسنودن که در چند دهه گذشته کم سابقه بوده است، باعث شد که دولت اوباما تصمیم بگیرد در نحوه جمع آوری سوابق مکالمات تلفنی شهروندان تغییراتی ایجاد کند.

 

فعالان لیبرال در آمریکا ادوارد اسنودن را قهرمان می‌دانند زیرا او برنامه‌هایی را برملا کرد که به باور این فعالان، حقوق اساسی مندرج در قانون اساسی ایالات متحده را نقض می‌کند.

 

اسنودن با اتهاماتی نظیر جاسوسی و خیانت در آمریکا مواجه است که می تواند به ۳۰ سال حبس منجر شود. اسنودن اتهامات وارده به خود را بارها رد کرده و در گذشته نیز گفته بود که تمایل دارد روزی روسیه را ترک کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده