ادعای کربی: آمریکا مخالف اشغال مجدد غزه از سوی «اسرائیل» است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادعای کربی: آمریکا مخالف اشغال مجدد غزه از سوی «اسرائیل» است

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که این کشور مخالف کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها و اشغال دوباره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 30
کد خبر: ۲۲۵۹۳۴

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که واشنگتن از گزارش‌ها و بیانیه‌های منتشر شده از سوی نشست موسوم به «شهرک‌سازی در نوار غزه» نگران است.

 

«جان کربی» در گفتگو با المیادین بدون اشاره به شراکت آمریکا با رژیم صهیونیستی در ایجاد اوضاع فاجعه‌بار برای مردم غزه، افزود که آمریکا از اشغال مجدد نوار غزه از سوی اسراییل حمایت نمی‌کند و موضع این کشور در مورد مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به خارج از نوار غزه واضح است.

 

جنبش حماس نیز در واکنش به این نشست اعلام کرد: ائتلاف فاشیست حاکم بر رژیم صهیونیستی کنفرانسی را برگزار کرد و خواستار الحاق کرانه باختری و غزه به قلمرو رژیم اشغالگر و شهرک‌سازی در آنجاست. این کنفرانس که با حضور ده‌ها وزیر صهیونیست و نمایندگان کنست برگزار شد، نیات از پیش طراحی شده این رژیم را برای اجرای جنایت کوچاندن و پاکسازی قومی علیه مردم فلسطین آشکار کرد.

 

سازمان‌ها و نهادهای استعماری وابسته به رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نشستی را در قدس اشغالی ترتیب دادند و خواستار بازگشت شهرک‌سازی‌ها در نوار غزه در پی تجاوز ۱۱۶ روزه این رژیم به این نوار شدند. ۱۱ وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو و ۱۵ نماینده کنست در این نشست شرکت کردند و حاضران در آن، کوچاندن اجباری فلسطینیان از نوار غزه را خواستار شدند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده