پاسخ حماس به طرح آتش‌بس در اختیار مقامات قطر و مصر قرار گرفت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پاسخ حماس به طرح آتش‌بس در اختیار مقامات قطر و مصر قرار گرفت

جنبش مقاومت اسلامی حماس سه شنبه شب اعلام کرد که پاسخ این جنبش به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه، در اختیار مقامات قطر و مصر قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 06
کد خبر: ۲۲۷۲۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد که دقایقی قبل پاسخ خود به چارچوب توافق (پیشنهادی) را پس از مشورت‌های داخلی و مشورت با گروه‌های فلسطینی تحویل برادران قطری و مصری داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حماس درباره این طرح نگاهی مثبت و تعاملی داشته است؛ به گونه‌ای که متضمن آتش‌بس کامل و همه جانبه در غزه، توقف کامل جنگ علیه ملت فلسطین و امدادرسانی، اسکان آوارگان و عمران و بازسازی نوار غزه، لغو محاصره این باریکه و تحقق عملیات مبادله اسرا باشد.

حماس اعلام کرد: ما از نقش‌آفرینی برادرانمان در مصر و قطر و تمامی کشور‌هایی که در تلاش برای توقف جنگ ظالمانه علیه ملت فلسطین هستند، قدردانی می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما همچنین ضمن درود به ملت فلسطین و پایداری اسطوره‌ای مردم سرزمین مان بویژه در نوار غزه، تاکید می‌کنیم که حماس همراه با تمامی گروه‌ها و جریان‌های ملی فلسطینی به دفاع از ملت خویش در مسیر پایان اشغالگری و تحقق حقوق ملی مشروع در این سرزمین و مقدسات آن ادامه می‌دهد.

ساعتی پیش «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر با بیان این که نمی‌تواند جزییات مذاکرات تبادل اسرای جنگ غزه را فاش کند، در عین حال گفت که مذاکرات پیشرفت داشته است.

وی گفت: با توجه به حساسیت مرحله مذاکرات، نمی‌توان اکنون وارد جزییات پاسخ جنبش حماس شد.

نخست وزیر قطر افزود: پاسخ حماس را دریافت کردیم و امیدوارکننده به نظر می‌رسد و امیدواریم که به زودی نتایج بیشتری را کسب کنیم.

بن عبدالرحمن تصریح کرد: پاسخ حماس شامل برخی مخالفت‌ها بوده، اما در مجموع پاسخ آن‌ها مثبت بوده و دلگرم کننده است.

مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکایی، مصر و قطر یکشنبه گذشته در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای صهیونیستی نزد حماس به توافق رسیدند.

طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

وی دوشنبه هفته گذشته نیز با اشاره به اینکه مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و رژیم صهیونیستی نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده است، گفت: مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر می‌شود. / سما فلسطین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار