ایران حمله تروریستی در استانبول را شدیدا محکوم کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ایران حمله تروریستی در استانبول را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حمله تروریستی به ساختمان دادگستری ترکیه در استانبول را شدیدا محکوم و بر همبستگی با این کشور در مقابله با تروریسم تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 07
کد خبر: ۲۲۷۳۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، حمله تروریستی روز سه‌شنبه در استانبول با واکنش ایران روبرو شد. در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۱۸ بهمن ماه حمله تروریستی به ساختمان دادگستری ترکیه در استانبول را شدیدا محکوم کرد.

 

وی مجددا بر همبستگی با کشور دوست و برادر ترکیه در مقابله با پدیده شوم تروریسم تأکید کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های مجروحان و قربانیان این حادثه، برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.

 

پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه در پی حمله دو مهاجم به کاخ دادگستری استانبول (دادگاه چاغلایان) پنج نفر از جمله سه نیروی پلیس زخمی شده و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 

رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان هم در واکنش به این حمله مسلحانه مقابل دادگاه «چاغلایان» تصریح کرد که ترکیه به مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.

 

وزیر کشور ترکیه علی یرلی‌کایا در بیانیه‌ای گروه «جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق» را مسبب این حمله خواند. جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق با سابقه ۴۶ ساله، چپ‌گرا است که ۱۶ سال پیش به تلاش برای کشتن رجب طیب اردوغان که در آن هنگام نخست‌وزیر ترکیه بود، متهم شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار