آمریکا این بار سراغ تحریم زیمبابوه رفت-راهبرد معاصر

آمریکا این بار سراغ تحریم زیمبابوه رفت

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی علیه رئیس جمهور زیمبابوه، همسر و معاونش به علاوه هشت مقام ارشد این کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 05
کد خبر: ۲۳۱۳۰۱

به گزارش راهبرد معاصر. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه امرسون منانگاگوا رئیس جمهور زیمبابوه، اوگزیلیا منانگاگوا همسر وی و کونستانتینو چیونگا معاون رئیس جمهور زیمبابوه به علاوه هشت مقام ارشد این کشور از سوی این وزارتخانه خبر داد.

 

به گزارش رویترز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با این ادعا که سه سازمان زیمبابوه نیز در فساد یا نقض جدی حقوق بشر در این کشور مشارکت داشتند، اعلام کرد: تحریم‌های این وزارتخانه علاوه بر ۱۱ مقام یاد شده، شامل این سه سازمان این کشور نیز خواهد شد.

 

اعمال تحریم‌های جدید علیه زیمبابوه در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با امضای فرمانی به کلیه تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور پایان داده بود، اما وزارت خزانه‌داری آمریکا از یک دستور اجرایی مربوط به دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به عنوان مجوز خود برای اعمال تحریم‌های جدید استفاده کرده است.

 

این در حالی است که زیمبابوه نیز در پی اتخاذ این تصمیم از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، مشارکت خود را در مذاکرات برای تسویه بدهی‌های بین المللی این کشور متوقف کرده است./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده