بیانیه ۹ کشور در حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بیانیه ۹ کشور در حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

۹ کشور در حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، بیانیه‌ای را به طور مشترک در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرائت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 13
کد خبر: ۲۰۳۹۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ ۹ کشور شامل چین، روسیه، سوریه، ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه، ایران، بلاروس و زیمبابوه امروز (چهارشنبه) بیانیه‌ای در حمایت از برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را در نشست فصلی شورای حکام آژانس قرائت کردند.

در این بیانیه که توسط نماینده سوریه قرائت شد، آمده که روند همکاری جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «باید از راه غیرسیاسی، بدون دخالت از خارج و با نگاه پیشرفت در رسیدگی به آن» انجام شود.

این بیانیه همچنین از «طرف‌های مربوطه در مذاکرات وین درباره احیای برجام خواسته شده تا از فرصتی که از تلاش‌های همراه با حسن‌نیت ایران ایجاد شده، استفاده کرده و به میز مذاکره برای اجرای کامل توافق از سوی همه طرف‌ها بازگردند».

آمریکا و ۶۳ کشور دیگر، اما در بیانیه‌ای مشترک، از ایران خواستند تا اقدامات فوری در جهت حل‌وفصل مشکلات پادمانی باقی‌مانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام دهد.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز در واکنش بخش پادمانی گزارش مدیرکل آژانس گفت: «موارد پادمانی چهار مورد بود و الان به ۲ مورد کاهش پیدا کرده است. ما گفتگو و روشنگری کردیم و مدارک زیادی را به آژانس ارائه دادیم. ما با دشمنی مواجه هستیم و شکل‌گیری این پرونده متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهاماتی است که به ما نسبت داده‌اند».

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: «۲۲ سال است که این‌ها مطرح است و ما همیشه صبورانه، شفاف و با تعامل همراهی کرده و همراهی می‌کنیم تا این موضوع حل شود». / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده