اسپانیا: جنگ غزه باید بر اساس قطعنامه شورای امنیت متوقف شود-راهبرد معاصر

اسپانیا: جنگ غزه باید بر اساس قطعنامه شورای امنیت متوقف شود

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا با توجه به اینکه قطعنامه آتش بس در غزه در شورای امنیت به تصویب رسیده، تاکید کرد که قطعنامه‌های شورای امنیت الزام آور است و جنگ باید متوقف شود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 03
کد خبر: ۲۳۴۶۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ سانچز با اشاره به اینکه اسپانیا تا حد امکان با همه طرف‌ها برای حل بحران جاری در نوار غزه در ارتباط خواهد بود، گفت: از اسرائیل می‌خواهیم عملیاتی نظامی علیه رفح انجام ندهد.

نخست وزیر اسپانیا خواستار توقف خشونت و درگیری‌ها، احترام به قوانین بین‌الملل و تسهیل ورود کمک‌ها به نوار غزه شد و افزود: هرگونه تشدید تنش و درگیری در منطقه، عواقب و پیامد‌هایی بسیار خطرناک در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به نتانیاهو یادآور می‌شوم که قطعنامه‌های شورای امنیت الزام آور است و او باید جنگ را متوقف کند.

درحالیکه گزارش‌ها نشان دهنده عزم اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی است، سانچز خاطر نشان کرد: رویکرد و نگرش سیاسی ما مبتنی بر تشکیل کشور فلسطین است. از پیوستن کامل فلسطین به سازمان ملل به عنوان یک کشور دارای حاکمیت حمایت می‌کنیم.

در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم در جریان یک حمله هوایی باعث جان باختن چندین امدادگر خارجی با ملیت‌های مختلف شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با اعتراف به حمله هوایی به کارکنان نهاد خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی»، بیان کرد که کشته شدن این افرد «سهوی» بوده است.

پدرو سانچز در واکنش به این اظهارات نتانیاهو، توضیحات ارائه شده درباره کشته شدن ۷ کارگر امدادی «آشپزخانه مرکزی جهانی» را ناکافی و غیر قابل قبول خواند.

نخست وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در قطر در اینباره تشریح کرد: این غیرقابل قبول و ناکافی است و ما منتظر یک توضیح جزئی‌تر و بسیار محکم‌تر هستیم. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده