چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات در رفح-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات در رفح

همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح، یک منبع غربی عصر امروز (سه شنبه) از چراغ سبز آمریکا به این رژیم برای اجرای عملیات محدود در این شهر خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۲۳۹۸۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ دولت آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات کوتاه مدت چند روزه در رفح، چراغ سبز نشان داده است.

به گفته این منبع، هدف از این اجرای این عملیات، وانمود کردن پیروزی در جنگ به وزرای افراطی کابینه نتانیاهو است. «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس موساد نیز درباره اجرای این عملیات هماهنگی انجام داده‌اند.

این منبع افزود که برنز با نتانیاهو نیز در این خصوص تلفنی گفتگو و تأکید کرد که در صورت مخالفت نخست وزیر این رژیم با اجرای عملیات محدود در رفح، دولت آمریکا ممنوعیت انتقال مهمات و تجهیزات جنگی به اسرائیل را اتخاذ خواهد کرد.

به گفته این منبع، نتانیاهو همچنان سعی دارد تاریخ پایان جنگ را مشخص نکند و از دولت آمریکا هم این موضوع را درخواست کرده است. او به میانجی مصری نیز ابلاغ کرده که حاضر است بدون ارائه تعهد کتبی، از انجام عملیات نظامی خودداری کند به شرط آنکه تاریخ پایان یافتن جنگ را تعیین نکند.

این منبع همچنین گفت که دولت آمریکا به شرکای اروپایی خود نیز محدود بودن عملیات در رفح را اعلام کرده است.

جنبش حماس دوشنبه شب (دیشب) موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد، اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده