پادشاه اردن: کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح، فاجعه انسانی را تشدید می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پادشاه اردن: کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح، فاجعه انسانی را تشدید می‌کند

پادشاه اردن بامداد چهارشنبه درباره کنترل رژیم صهیونیستی بر سمت فلسطینی گذرگاه «رفح» در مرز مصر هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۲۳۹۸۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، «عبدالله الثانی بن الحسین» پادشاه اردن بامداد چهارشنبه درباره کنترل رژیم صهیونیستی بر سمت فلسطینی گذرگاه «رفح» در مرز مصر هشدار داد.

 

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، دیوان پادشاهی اردن به نقل از عبدالله دوم اعلام کرد: «[او]تاکید می‌کند که کنترل اسرائیل بر سمت فلسطینی گذرگاه رفح، فاجعه انسانی در غزه را تشدید خواهد کرد».

 

در این بیانیه آمده است: «عبدالله دوم از جامعه بین‌المللی می‌خواهد موضعی اتخاذ کند که اسرائیل را ملزم به عبور تضمین‌شده کمک‌ها از گذرگاه‌های مختلف به غزه کند».


پادشاه اردن همچنین حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به کاروان کمک‌های اردنی که به سمت غزه می‌رفت را محکوم کرد.

 

پیش از این نیز «أیمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن بامداد سه‌شنبه گفته بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ برای حفظ آینده سیاسی خود است.

 

این در حالی است که شامگاه دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال انجام «حملات هدفمند» علیه اهداف حماس در شرق رفح است.

 

نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار