تکرار اتهامات واهی پنتاگون علیه تهران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تکرار اتهامات واهی پنتاگون علیه تهران

وزیر جنگ آمریکا بدون ارائه هرگونه شواهد و مدارکی، مجددا تهران را متهم کرد که این کشور عامل اصلی حملات به تاسیسات نفتی سعودی در بقیق و خریص است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 06
کد خبر: ۲۴۰۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مارک اسپر روز شنبه در نشست خبری و در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات جدیدی درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکو دارد، این ادعا را مطرح کرد.

 

وی افزود:گروهی از متخصصان و کارشناسان آمریکایی با سعودی‌ها در حال همکاری هستند و اطمینان دارم آنچه که آنها در صحنه به دست می‌آوردند کمک زیادی به سعودی‌ها و یافته‌های ما خواهد کرد که ایران مسئولیت آن را به عهده داشته است.

 

پرسش دیگری که در این نشست مطرح شد از این قرار بود که "مقتدا صدر" خواستار استعفای دولت عراق شده است، آیا وزارت دفاع بابت اینکه اعتراضات در عراق به بحران برسد، نگرانی دارد؟

 

وزیر دفاع آمریکا گفت من از 20 ساعت گذشته آخرین اطلاعات مربوط به عراق را دریافت نکرده ام اما می خواهم بگویم که ما با دولت عراق روابط خوبی داریم.

 

اسپر افزود: فرصت این را داشته ام که با همتای عراقی خود صحبت کنم. ما همدیگر را همچون شرکای بزرگ می بینیم. آنها از ما به خوبی میزبانی کرده اند و فکر می کنم ما به خوبی ماموریت خود را در تربیت و یاری این کشور ایفا می کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که از زمان آغاز مذاکرات صلح ، ایالات متحده حملات علیه طالبان را افزایش داده است؟ گفت: ما این کار را انجام دادیم - از زمان وقوع مذاکرات ، حملات خود را به طالبان افزایش دادیم. رئیس جمهوری آمریکا در مورد این موضوع به طور علنی صحبت کرد.

 

رئیس پنتاگون درباره کیفیت و چگونگی این مبارزه پاسخی ندارد. اسپر درباره گسترش ماموریت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن هم گفت نمی خواهم درباره مسایل محرمانه صحبت کنم.

 

مارک اسپر در جمع خبرنگاران گفت: ارتش آمریکا حملات خود علیه طالبان پس از لغو مذاکرات صلح را افزایش داده است.

 

اسپر افزود: رئیس جمهوری خواهان حملات شدید علیه طالبان و سایر گروه‌هایی که در افغانستان حضور دارند، به صورت ویژه در کابل است.

 

سخنان وزیر دفاع آمریکا اولین موضع گیری رسمی پنتاگون در واکنش به لغو مذاکرات صلح با میان آمریکا و طالبان به دستور ترامپ است.

 

اسپیر به خبرنگاران گفت که ما همچنان به پیش‎فرض‌های صلح فکر می کنیم.

 

مذاکرات میان زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان با طالبان در ماه گذشته به دستور شخص ترامپ لغو شد.

 

اسپر هر چند در رابطه به افزایش حملات جزییات بیشتری ارائه نکرد، اما گفت که نیروهای امنیتی دفاعی افغانستان در حملات زمینی با مشاوران امریکایی در تماس هستند.

 

اسپیر همچنان گفت که پنتاگون هنوز باور به کاهش نیروهای خود در افغانستان دارد، توقع ما بر کاهش میزان نیروهای نظامی در افغانستان در صورتی است که ما مطمئن شویم که می‌توانیم حملات خود را به صورت عادی پیش ببریم.

 

ژنرال اسکات میلر، فرماند نیروهای نظامی امریکا در افغانستان در ماه گذشته اعلام کرد که روند کاهش نیروهای امریکایی از ۱۴ هزار به ۱۳ هزار نفر آغاز شده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۸ شهریور با افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود با رهبران طالبان در کمپ‌دیوید داشته باشد، اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

 

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: به دلیل آنکه طالبان به خیال افزایش توان چانه‌زنی خود یک عملیات تروریستی را که به کشته شدن یک سرباز آمریکایی و ۱۱ تن دیگر منجر شد بر عهده گرفته‌اند، این نشست را لغو کرده است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار