ترامپ: پ ک ک از داعش بدتر است-راهبرد معاصر

ترامپ: پ ک ک از داعش بدتر است

رئیس جمهور آمریکا که به اظهار نظرهای سطحی و شاذ در جامعه ی بین المللی مشهور است، در جدیدترین اظهار نظرش پ ک ک را بدتر از داعش قلمداد نموده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 17
کد خبر: ۲۵۲۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور آمریکا که به اظهار نظرهای سطحی و شاذ در جامعه ی بین المللی مشهور است، در جدیدترین اظهار نظرش پ ک ک را بدتر از داعش قلمداد نموده است.

 

رئیس جمهور آمریکا طی نشست خبری مشترک با سرجو ماتارلا، همتای ایتالیایی خود درباره گروه پ.ک.ک گفت: پ.ک.ک از خیلی جهات، تروریسم و تهدیدات تروریستی از داعش بدتر است.

 

ترامپ در مورد عملیات ضد تروریستی ارتش ترکیه در شمال سوریه نیز افزود: تصمیم اردوغان مرا متعجب نکرد. مدت طولانی بود که خواستار این موضوع بود و مدت طولانی بود که به مرز سوریه سرباز می‌فرستاد.

 

رئیس جمهور آمریکا درباره خروج نظامیان کشورش از شمال سوریه اظهار داشت: آنها (ترکیه و ی.پ.گ/پ.ک.ک) مدت طولانی است که می‌جنگند. در مرز سوریه هم می‌جنگند. آنجا مرز سوریه است. من هم این را می‌پرسم که چرا از خاک کشوری (سوریه) که دوستمان نیست حفاظت کنیم. سوریه هم با کردها ارتباط دارد و آنها (کردها) هم فرشته نیستند.

 

در همین حال، دونالد ترامپ گفت كه طی نامه‌ای به رجب طیب اردوغان، همتای ترك خود، چراغ سبز برای انجام یك عملیات نظامی در سوریه را نداده است.

 

رئيس جمهور آمریكا روز در این كنفرانس خبری گفت: "من چراغ سبز به او ندادم. اگر كسی نامه‌ای را دید، كه آنها (طرف ترک) در صورت تمایل می‌توانند منتشر کنند، آن نامه بسیار جدی و قوی خواهد بود."

 

ترامپ در ادامه افزود: "آیا می دانید چرا داعش به پ.ک.ک احترام می گذارد؟ زیرا آنها به اندازه داعش سخت یا حتی سخت تر هستند." وی گفت: "وقت آن است که در اینباره صحبت کنیم، هیچ کس نمی‌خواهد در مورد آن صحبت کند. ما وانمود می کنیم کردها فرشته هستند ، ما پول زیادی به کردها پرداخت کردیم ، مبلغ زیادی. می‌دانید چرا؟ این شگفت انگیز است که آنها در طرف ما جنگیدند، اما ما به آنها پول دادیم که در طرف ما بجنگند. "

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ماکو
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
ترامپ‌مثل‌اردوغان‌احمق‌وجانی‌هست‌برای‌حفظقدرت‌دست‌به‌‌هرجنایتی‌می‌زنند

ب
تحلیل های برگزیده