ارتش سوریه در آستانه استیلا بر حسکه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ارتش سوریه در آستانه استیلا بر حسکه

منابع میدانی از نزدیکی سه تیپ زرهی ارتش سوریه جهت استقرار در ریف حسکه خبر داده اند. بر اساس گفته های این منابع، در مسیر حرکت نیروهای سوری، درگیری های پراکنده ای با شبه نظامیان وفادار به ترکیه صورت پذیرفته است.‎
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 21
کد خبر: ۲۵۵۳۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک منبع میدانی سوریه گفت که سه تیپ زرهی ارتش سوریه برای استقرار در ریف الحسکه در شمال سوریه به سمت شرق فرات حرکت کردند.

 

این منبع گفت: «کاروان‌های نظامی مرکب از سه تیپ زرهی در مسیر حرکت به شرق فرات برای استقرار در ریف الحسکه هستند.»

 

از سوی دیگر، یک مقام ارشد در «نیروهای دموکراتیک سوریه» در روز شنبه اعلام کرد که به‌موجب آتش‌بس توافقی آمریکا و ترکیه، نیروهای کرد از یک شهر مرزی عقب‌نشینی خواهند کرد.

 

«ردور خلیل» تصریح کرد، اگر مشکلی پیش نیاید نیروهای نظامی کرد طی روزهای آینده شهر رأس‌العین را تخلیه خواهند کرد.

 

فاصله بین دو شهر مرزی رأس‌العین و تل‌ابیض 120 کیلومتر است و قرار است بر اساس توافق آمریکا و ترکیه، شبه‌نظامیان کُرد تا عمق 30کیلومتری خاک سوریه عقب‌نشینی کنند.

 

این نخستین باری است که شبه‌نظامیان کُرد به‌طور علنی اعلام می‌کنند که از نقاط مرزی خارج می‌شوند و می‌گویند که در خصوص این اقدام با آمریکایی‌ها هماهنگ کرده‌اند.

 

در توافق آتش‌بس ابعاد عقب‌نشینی مشخص نشده است.همچنین طبق اعلام خلیل، بخشی از شبه‌نظامیان کُرد روز شنبه از شهر رأس‌العین عقب‌نشینی کرده‌اند.

 

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز گذشته هشدار داد: اگر نیروهای کُرد از منطقه امن پیشنهادشده در نوار مرزی عقب‌نشینی نکنند، سر آنها را «خرد می‌کنیم».

 

به نوشته اسپوتنیک همه محله‌های شهر رأس العین با خروج شبه نظامیان کُرد از آنجا به کنترل نیروهای ترکیه و شبه نظامیان «ترکمانی» طرفدار ترکیه درآمده است.

 

تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه از هفدهم مهر ماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. نظامیان ترکیه بیشتر حملات خود را بر استان حسکه به ویژه شهر رأس العین متمرکز کرده‌اند.

 

دمشق اما با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کُردنشین شمال سوریه اعلام کرده است که ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوزی آماده است.

 

منابع خبری امروز نیز تأکید کردند که نظامیان آمریکا بیش از ۲۳۰ عنصر خارجی داعش را از شمال حسکه به منطقه «الشدادی» انتقال داده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده