واکنش آیت الله سیستانی به اعتراضات جمعه عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش آیت الله سیستانی به اعتراضات جمعه عراق

نماینده آیت الله «سید علی سیستانی» تأکید کرد که تظاهرات‌کنندگان نباید به اموال عمومی و شخصی تعدی کنند، بلکه باید مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 25
کد خبر: ۲۵۹۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان به تظاهرات امروز مردم عراق واکنش نشان داد.

 

الکربلائی تأکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز «حقی است که قانون اساسی برای شهروندان در نظر گرفته و نیروهای امنیتی نیز باید امنیت تظاهرات‌کنندگان را تأمین کنند».

 

شبکه خبری المیادین به نقل از الکربلائی گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان نباید به اموال عمومی و شخصی تعدی کنند، بلکه باید مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه تعدی به نیروهای امنیتی و آسیب رساندن به اموال عمومی با مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات منافات دارد، خاطر نشان کرد: «شماری از اصلاحات، مورد اتفاق نظر مردم عراق قرار دارد، از جمله مبارزه با فساد و تحقق عدالت اجتماعی».

 

نماینده آیت الله سیستانی از تظاهرات‌کنندگان خواست که مبادا بر اثر خشم از وضعیت معیشتی به نیروهای امنیتی و اموال بیت‌المال حمله کنند.

 

الکربلائی خطاب به تظاهرات‌کنندگان گفت: «به کسانی که اهداف پلید دارند، اجازه ندهید در میانتان نفوذ کرده و به نیروهای امنیتی حمله کنند».

 

وی ضمن انتقاد از گزارشی که اخیرا درباره نتایج تحقیقات تظاهرات عراق منتشر شد، خاطر نشان کرد که باید یک هیئت قضائی مستقل برای بررسی تظاهرات گذشته تشکیل شود.

 

تظاهرات مردم عراق امروز در 10 استان بار دیگر آغاز شد. اعتراض مردم عراق به وضعیت سوء معیشتی، بیکاری و گسترش فساد اداری است.

 

نیروهای امنیتی عراق از صبح امروز به صورت گسترده در مناطق مختلفی از استان‌های عراق مستقر شده‌اند تا از تظاهرات‌کنندگان حمایت و اموال دولتی و شخصی را حفظ کنند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده