اسد: اردوغان تروریست ها را به سوی اروپا گسیل خواهد کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اسد: اردوغان تروریست ها را به سوی اروپا گسیل خواهد کرد

رئیس جمهور در سوریه گفتگویی با راشاتودی به تحلیل اقدامات اخیر ترکیه در شمال سوریه پرداخته و رابطه اردوغان با اروپایی ها رو توام با عشق و نفرت نامیده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 09
کد خبر: ۲۷۳۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ از زمان آغاز بحران در سوریه، هیچ رئیس جمهور به مانند رجب طیب اردوغان مورد نفرت و مغضوب بشار اسد نبوده است. همین چند وقت پیش بود که اسد در گفتگویی اردوغان را دزد خطاب کرده و گفته بود: اردوغان دزد است. (دیروز) کارخانه‌ها، گندم و نفت سوریه را دزدید و امروز مشغول دزدیدن خاک سوریه است... همه سرزمین سوریه یک اهمیت دارد اما ما طبق اولویت‌ها و وضعیت نظامی میدانی عمل می‌کنیم.

 

رئیس جمهور سوریه در گفتگویی با راشاتودی به تحلیل تحولات منطقه و رابطه ترکیه با اتحادیه اروپا پرداخته است. اسد در ادامه گفت‌وگو با شبکه خبری راشاتودی گفت، روابط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و اتحادیه اروپا دو وجه دارد آنها در عین اینکه از او متنفرند به او نیاز هم دارند.

 

اسد تاکید کرد: روابط بین اروپا و ترکیه بر پایه عشق و نفرت است یعنی اگرچه اروپا از رهبری ترکیه متنفر است اما کشورهای اروپایی نمی‌توانند به آنچه وی می‌گوید، گوش ندهند. به واقع، روابط بین رجب طیب اردوغان و اتحادیه اروپا یک مسیر دو طرفه است؛ آنها از او متنفر هستند اما او را هم می‌خواهند.

 

اسد افزود: نگرانی اولیه برای اروپا نباید این باشد که آوارگان سوری از ترکیه به اروپا فرستاده می‌شوند بلکه باید نگران این باشند که کشورهای اروپایی متحد صدها هزار افراط‌گراست.

 

وی ادامه داد، چگونه اتحادیه اروپا می‌تواند از چند میلیون که اکثر آنها میانه رو هستند و کمی از آنها ترویستند، بهراسد در حالیکه این اتحادیه به صورت مستقیم از ده‌ها هزار و شاید صدها هزار تروریست در داخل سوریه حمایت می‌کند و اصلا نگران این نیست که آنها به کشورهای خودشان در اروپا برگردند؟

 

رئیس جمهوری سوریه گفت، در حالیکه ممکن است برخی از افراط‌گرایان در میان افرادی باشند که از سوریه فرار می‌کنند، برای اروپا خطرناک‌تر این است که از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند و این بخش خطرناک‌تر ماجراست.

 

اسد تصریح کرد: اکثر سوری‌هایی که کشور را به مقصد ترکیه ترک کرده‌اند این کار را به دلیل تروریسم در سوریه انجام دادند.

 

رئیس‌جمهوری سوریه گفت، اروپایی‌ها اردوغان اسلام‌گرای متعصب را می‌شناسند و می‌دانند او تندروها یا تروریست‌ها را روانه کشورهایشان خواهد کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده