مخالفت کُردها با فراخوان ارتش سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مخالفت کُردها با فراخوان ارتش سوریه

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک پیشنهاد دولت سوریه مبنی بر الحاق شبه نظامیان کُرد به ارتش این کشور را رد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۵۱۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک روز پس از پیشنهاد دولت سوریه مبنی بر پیوستن شبه نظامیان کُرد سوریه به ارتش این کشور، فرماندهان میدانی کُرد به مخالفت با این پیشنهاد پرداخته اند.

 

روز گذشته بود که وزارت دفاع سوریه از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (موسوم به قسد) خواست که برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک سوریه، با ارتش همراه شوند.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بخشی از این بیانیه آمده است: «فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح پس از تسلط بر مناطق گسترده‌ای در [منطقه] الجزیره سوریه از عناصر گروه‌های موسوم به قسد دعوت می‌کند که به یگان‌های ارتش بپیوندند».

 

در این بیانیه عنوان شده است که هدف فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح از طرح این دعوت، مقابله با تجاوز ترکیه است که خاک سوریه را تهدید می‌کند.

 

در این بیانیه آمده است: «فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح آماده پذیرش نیروها و یگان‌هایی است که تمایل دارند به آن بپیوندند و آمادگی دارد به وضعیت کسانی که به خدمت سربازی نرفته‌اند یا از نظر امنیتی تحت تعقیب هستند، رسیدگی کند».

 

در بیانیه مذکور تصریح شده است که «ما در سوریه با یک دشمن روبرو هستیم و باید با ملت یکپارچه سوریه –چه عرب و چه کُرد- برای بازپس‌گیری وجب به وجب خاک سوریه خون بدهیم».

 

نیروهای دمکراتیک سوریه در واکنش به این فراخوان دمشق برای پیوستن شبه‌نظامیان کرد به ارتش بشار اسد را رد کرده و چنین اقدامی را نیازمند توافقی سیاسی در راستای به‌رسمیت شناختن "جایگاه و ساختار ویژه" خود و نیز "بازسازی ارتش سوریه" دانستند.

 

مظلوم عبدی، فرمانده SDF نیز خبر داد که نیروهای دمکراتیک سوریه تدابیری را پیشهاد داده‌اند که بر اساس آن، "جایگاه ویژه" این نیروها در مناطق تحت کنترل‌شان حفظ شده و با اجرایی شدن چنین تدابیری، نیروهای دموکراتیک سوریه می‌توانند "بخشی از ارتش سوریه" شوند.

 

از چند روز پیش خبرهایی مبنی بر درگیری ارتش‌های ترکیه و سوریه منتشر شد. رسانه‌های دولتی سوریه از نبردهای سنگینی در حومه شهر رأس‌العین در نزدیکی مرز این کشور با تریکه خبر داده‌اند. ترکیه هنوز وجود چنین درگیری‌هایی را تأیید نکرده است.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، می‌خواهد با نظر مساعد روسیه در طول ۴۰۰ کیلومتر نوار مرزی خود با سوریه منطقه حائلی را به عمق ۳۰ کیلومتر در خاک آن کشور ایجاد کند. سوریه اما این اقدام ترکیه را "اشغال" خاک خود می‌داند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده