بازیگر مستند ایکسونامی کیست؟ + عکس-راهبرد معاصر

بازیگر مستند ایکسونامی کیست؟ + عکس

میشله بارن پورن استار آمریکایی و بازیگر مستند ایکسونامی در این برنامه به تبعات آزادی‌های جنسی در آمریکا و روایت زندگی اش برای مخاطب ایرانی می‌پردازد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 12
کد خبر: ۲۷۷۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ مستند جنجالی "ایکسونامی" به کارگردانی محسن آقایی و تهیه کنندگی محمد رضا بورونی، روایت زندگی میشله بارن پورن استار آمریکایی و بازیگر مستند ایکسونامی است که طی روز‌های اخیر حواشی بسیاری را به دنبال داشت.

 

حاشیه‌های مستند "ایکسونامی" با پخش اولین پوستر آغاز شد. در این پوستر که بازیگر فیلم‌های مستهجن کنار میله استریپ دنس دیده می‌شد، بدنش با ماژیک سیاه شده بود.

 

بازیگر مستند ایکسونامی کیست؟ + عکس

 

نکته عجیب تر، تصاویر استفاده شده باراک اوباما، اسحاق جهانگیری، مرلین مونرو، احمدی نژاد، گوگوش، تد باندی (تبهکار معروف آمریکایی)، آلفرد کینزی و هیو هفنر در گوشه این پوستر بود که کاربران فضای مجازی طراحی عجیب این پوستر را دلیلی برای خودنمایی و تحریک بیشتر تماشگران برای دیدن مستند برشمردند.

 

اما حاشیه اصلی، حضور یک پورن استار به عنوان راوی یک مستند بود. میشله بارن، بازیگر سابق فیلم‌های مستهجن که نقش راوی را ایفا می‌کند، سعی دارد به تبعات آزادی‌های جنسی در آمریکا برای مخاطب ایرانی بپردازد.

 

روایت انتخاب یک راوی خاص!

پس از نمایش فیلم، محسن آقایی و محمدرضا برونی برای توضیحاتی روی صحنه آمدند و آقایی گفت: به نظرم ایده بنیادین فیلم از بدو خلقت با همه ما هست.

 

اتفاقی که درباره فرم فیلم افتاده این است که ما زمان زیادی به دنبال راوی فیلم بودیم و بخش عمده طول کشیدن کار مربوط به او بود. یعنی ما یک سال معطل او بودیم. درواقع می‌خواستیم کسی در این فیلم حضور داشته باشد که خیلی فاکتورها را داشته باشد.

 

این مستندساز افزود: ابتدا قرار بود میشله بارن (که در ابتدای فیلم تصاویر کوتاهی از او را دیدید) در فیلم حضور داشته باشد، ما با او ارتباط گرفتیم اما دیگر هفت، هشت ماه از او خبری نشد، چراکه اوضاع خوبی نداشت.

 

بازیگر مستند ایکسونامی کیست؟ + عکس

 

او یک فرد تنها بود و هیچکس را نداشت. آن موقعی که می‌خواستیم با او کار کنیم به او گفتیم ما اصلا نمی‌خواهیم راه بروی چراکه سانحه‌ای برای او رخ داده و مشکلاتی برایش پیش آمده بود.

 

وی افزود: میشله بارن آخرین بار به من گفت من یک فرد تنها هستم که اگر مراقب خودم نباشم، کسی نیست کمکم کند هرچند از اینکه در فیلم حضور نداشت ناراحت بود. ما نهایتا یک خانم آمریکایی را انتخاب کردیم و او هم تنها یک روز در تصویربرداری ما حاضر شد و دیگر نیامد.

 

او هر بار بهانه‌ای می‌آورد این شد که جای راوی در این فیلم بسیار خالی است. البته می‌دانم که «ایکسونامی» اشکالات دیگر هم دارد، به هر حال دنیای مستند همین است.

 

بازیگر مستند ایکسونامی کیست؟ + عکس

 

پس از اکران مستند "ایکسونامی" از سوی تماشاگران مطرح شد، حضور یک دقیقه‌ای بازیگر مشهور فیلم‌های مستهجن در طول مستند است. تماشاگران می‌گویند که این بازیگر بر خلاف تبلیغاتی که برای مستند مبنی بر روایت خاطرات یک پورن استار شکل گرفته، بسیار کوتاه است و صرفاً برای تحریک تماشگران به دیدن مستند گنجانده شده است.

 

اکران غیرقانونی خاطرات بازیگر فیلم های مستهجن در مشهد

این مستند در حالی ۲۰ آبان در سه سالن سینمای هویزه مشهد(وابسته به حوزه هنری)، حوزه هنری تهران و سینما سوره اصفهان روی پرده رفت که بنابر اعلام سازمان سینمایی، این مستند پروانه نمایش و اکران دریافت نکرده بود. اما مدیر سینما هویزه مشهد گفته که این نمایش خصوصی بوده و نیازی به دریافت مجوز نداشته است.

 

 

تولید این مستند ۹۰ دقیقه ای که ۲.۵ سال زمان برده، به صورت مشترک در ایران و آمریکا انجام شده است.

 

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
11
6
یعنی این آقا بعد از اینکه در ایران هیچ سوژه ای برای مستند سازی پیدا نکرد، در آمریکا هم هیچ موضوع دیگری رو نداشت؟ واقعا مسخره‌است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
2
4
جبهه فرهنگی ساخته ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
ظاهرا سفیر فیلم ساخته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
5
2
ادم واقعا تعجب میکنه
ابواافضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
1
1
این بازیگر میشله فایفر هست. طرف بازیگر مطرحیه کلی جایزه برده. پورن استار نیست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
1
بهترین مستندی بود که دیدم. از دست ندهید. عالی عالی. دست مریزاد به عوامل فیلم
تحلیل های برگزیده