رزمایش مدافعان حریم ولایت با موفقیت کامل پایان یافت-راهبرد معاصر
حسین امیرعبداللهیان نخستین وزیر امور خارجه «شهید» جمهوری اسلامی ایران نام گرفت انتخابات ریاست جمهوری ظرف ۵۰ روز باید برگزار شود فرآیند و روش برگزاری انتخابات جدید ریاست‌جمهوری چیست؟ بیانیه هیات دولت: مسیر خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت‌الله رئیسی ادامه خواهد داشت اسامی شهدای سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور ظریف شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان مسئولیت اداره دولت پس از شهادت رئیس جمهور با کیست؟ جزئیات شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه+ برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت به ریاست "مخبر" سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا

رزمایش مدافعان حریم ولایت با موفقیت کامل پایان یافت

امیر سرتیپ قادر رحیم‌ زاده فرمانده رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ با اعلام موفقیت کامل رزمایش یاد شده در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده؛ از پایان این رزمایش خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 23
کد خبر: ۲۸۶۰۰

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ صبح پنجشنبه و در منطقه ای در سمنان آغاز شد. این رزمایش با هدف ارتقاء آمادگی رزمی، هم افزایی توان پدافند هوایی نیروهای مسلح در شرایط نزدیک به رزم واقعی و در منطقه‌ای به وسعت ۴۱۶ هزار کیلومتر مربع و در منطقه عمومی سمنان برگزار شد.

 

در این رزمایش انواع سامانه‌های بومی موشکی و راداری ارتفاع پست، متوسط و بلند به عملیات مقابله با انوع تهدیدات هوایی پرداخته شد.

 

امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین برگزاری رزمایش اظهار داشت: منطقه این رزمایش شبیه سازی منطقه عمومی خلیج فارس بخصوص تنگه هرمز است یعنی همه تجهیزات و سامانه هایی که ما برای کشف، شناسایی و درگیری در خلیج فارس و تنگه هرمز استفاده می کنیم در این میدان حاضر است.

 

به گزارش قرارگاه رسانه‌ای رزمایش، رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان حریم ولایت ۹۸ عصر جمعه با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین شده در منطقه عمومی سمنان پایان یافت.

 

انهدام اهداف هوایی متخاصم در منطقه عمومی رزمایش شامل هواگردهای بدون سرنشین و موشک‌های کروز توسط سامانه‌های بومی از جمله تلاش، مرصاد، ۱۵ خرداد و... از دیگر اقدامات انجام شده در این رزمایش بود.

 

امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ در جمع‌بندی عملکرد نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش گفت: این رزمایش با تلاش همه یگان‌های شرکت‌کننده بسیار موفق برگزار شد. برنامه‌ریزی کرده بودیم نیروهایی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نقش نیروهای متخاصم وارد منطقه رزمایش شوند. سامانه‌های مختلف راداری و موشکی که با هوشیاری قبلا در منطقه مستقر شده بوند توانستند اهدافی را که وارد منطقه رزمایش شده‌اند، بموقع کشف، شناسایی و منهدم کنند.

 

فرمانده رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ با بیان اینکه تک‌تک سامانه‌هایی که در اینجا مستقر هستند، توسط افسران مجرب و متخصص هدایت شدند، اظهار داشت: ارزیاب‌ها نیز عملکرد سامانه‌ها و کارکنان ما را که عموما جوانان هستند، ارزیابی می‌کنند. برای اولین بار پس از تشکیل نیروی پدافند هوایی، ما مرکز عملیات پدافند هوایی مربوط به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) را در منطقه رزمایش مستقر کردیم و تحت فرمان و کنترل عملیاتی قرار گرفته بود که عملکرد این مراکز هم مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

رحیم‌زاده با بیان اینکه ارزیابی‌های اولیه ما از این رزمایش بسیار خوب است، تصریح کرد: در ارزیابی‌های اولیه، یگان‌ها نمرات بسیار خوب و بالایی دریافت کرده‌اند و عملکرد بسیار خوبی داشتند که ریز اقدامات و عملکردها نیز در حال جمع‌بندی است.

 

صبح امروز نیز عملیات اسکرامبل پهپادهای رزمی نیروی پدافند هوایی ارتش برای نخستین بار در رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ و با حمله گسترده هواگردهای مهاجم دشمن انجام شد. همچنین اهداف ارتفاع بلند مهاجم در مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ با شلیک سامانه بومی تلاش نیروی پدافند هوایی ارتش سرنگون شدند.

 

در ادامه این رزمایش، سامانه موشکی مرصاد با حمله موشک‌های کروز نیروی متخاصم به منطقه رزمایش درگیر و این اهداف را منهدم کرد. کشف و شناسایی پرنده‌های بدون سرنشین متخاصم در منطقه عمومی رزمایش و درگیری و انهدام آنها توسط سامانه بومی مرصاد و مرصاد متحرک نیروی پدافند هوایی ارتش از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش از رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸ بود.

 

همچنین سامانه پدافندی بومی ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش در مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸، برای نخستین بار در شرایط رزم واقعی علیه اهداف متخاصم در منطقه عمومی رزمایش اقدام عملیاتی انجام داد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده