عدم اطلاع رئیس جمهور از زمان افزیش قیمت بنزین عذر بدتر از گناه است-راهبرد معاصر
علی مطهری در یادداشتی نوشت؛

عدم اطلاع رئیس جمهور از زمان افزیش قیمت بنزین عذر بدتر از گناه است

علی مطهری در یادداشتی کوتاه اظهارات رئیس جمهور مبنی بر عدم اطلاع از زمان افزایش قیمت بنزین را عذر بدتر از گناه توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 28
کد خبر: ۲۹۱۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ اظهارات روز گذشته رئیس جمهور مبنی بر عدم اطلاع از زمان آغاز افزایش قیمت بنزین چنان اشتباه فاحشی بوده که داد اصلاح طلبان و حامیان او را نیز درآورده است.

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی درباره سهمیه‌بندی بنزین گفته بود: «من این طرح را از حدود یک ماه تا ۴۰ روز پیش به طول کامل به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم. به آن‌ها مصوبه شورای هماهنگی سران قوا را نشان دادم و اعلام کردم این مصوبه امضا شده و تصویب شده است. به وزیر کشور و شورای امنیت کشور اعلام کردم که اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین را با صداوسیما، تبلیغات و برنامه‌ریزی هماهنگ کنید و به من هم زمان آن را نگویید و هر زمانی که شورای امنیت کشور وقت و زمان مناسب را برای اجرای آن دید آن را اجرایی کند. شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد من خودم هم اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم که اجرای این طرح این هفته است یا هفته آینده؛ چرا که به شورای امنیت کشور گفته بودم که زمان آن را به من هم حتی نگویید، چرا که به آن‌ها گفته بودم در صداوسیما کار‌های تبلیغاتی اجرای این طرح را انجام دهید و هر شبی که مناسب بود آن را اجرایی کند. من هم مثل همه مردم ایران مطلع شدم که صبح جمعه قیمت بنزین تغییر کرده است چرا که من هم این طرح را به شورای امنیت واگذار کرده بودم و به آن‌ها گفته بودم که زمانش را به من نگویید چرا که این مصوبه در جلسه سران قوا مصوب شده است.»

 

بیان این اظهارات با واکنش های تندی از سوی جریان های سیاسی کشور مواجه شده است.

 

علی مطهری در یادداشت کوتاهی با عنوان «عذر بدتر از گناه» که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشته است: «رئیس جمهوری گفته‌اند «من هم صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین تغییر کرده، چون اجرای تصمیم سران قوا را به شورای امنیت کشور واگذار کرده بودم.» نمی‌توان این عذر را برای تقصیر ایشان در نحوه اجرای تصمیم مذکور پذیرفت. رئیس جمهور مقام اول اجرایی کشور است و باید برای اجرای آن تصمیم در جزئیات آن دخالت می‌کرد و قبل از همه با مردم صحبت می‌کرد و ضرورت اصل این کار را ـ نه با این شیب تندی که انجام شد ـ برای مردم بیان می‌کرد و در واقع به شخصیت مردم احترام می‌گذاشت نه اینکه آنها را غافلگیر کند. قبول داریم که مسئولیت اجرا به وزیر کشور و شورای امنیت کشور و صدا و سیما واگذار شده بود و به همین جهت استیضاح وزیر کشور در دستور کار مجلس است ولی رئیس جمهور نباید این امر خطیر را رها می‌کرد. باید گفت این سخن رئیس‌جمهور عذر بدتر از گناه است.»

 

صبح امروز نیز غلامحسین کرباسچی از چهره های شاخص گارگزاران سازندگی به سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور و وزیر کشور واکنش نشان داد.

 

وی در توییتی نوشته است:‌ به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه دیشب جناب وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقه امروز جناب رئیس‌جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر.

 

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور  در جریان سفر به آذربایجان شرقی که درباره   زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین ابراز بی‌اطلاعی کرده بود، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "کنار کشیدن آقای روحانی از پذیرش مسولیت انتخاب زمان و چگونگی اجرای افزایش قیمت بنزین جای شگفتی دارد!"

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده