آقای رئیس جمهور؛ آدرس غلط ندهید-راهبرد معاصر
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مشخص شد پوتین در گفت‌وگو با مخبر: ایران از این روزهای سخت عبور خواهد کرد فرمانده کل سپاه: رئیسی ایستایی و استراحت را برای خود حرام می‌دانست افتتاحیه مجلس خبرگان فردا برگزار می‌شود ایرانیان عصر امروز به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی تجمع می‌کنند تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه برای پیگیری امورات جاری کشور با دستور مخبر توضیحات سخنگوی دولت درباره اعلام عزای عمومی و برگزاری امتحانات دانش‌آموزان شناسایی هویت تمام شهدا/ نیازی به آزمایش دی‌ان‌اِی نیست کادر پروازی پرواز شهادت+تصاویر واکنش حسین شریعتمداری به شهادت آیت الله رئیسی سردار جلالی: آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میز نشینی ترجیح نداد سرلشکر باقری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رئیس مجلس خبرگان رهبری: آیت الله رئیسی نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود احمدی‌نژاد شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت رهبر انقلاب "مخبر" را به عنوان مدیر قوه مجریه منصوب کردند
استفاده روحانی از یک تاکتیک قدیمی؛

آقای رئیس جمهور؛ آدرس غلط ندهید

بررسی واکنش ها به اظهارات رئیس جمهور درباره بی اطلاعی از زمان و نحوه اجرای سهمیه بندی و گرانی بنزین نشان می دهد نه تنها افکار عمومی این سخنان را نپذیرفتند بلکه آن را توهینی به شعور خود قلمداد کردند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 29
کد خبر: ۲۹۲۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ تاریخ شش ساله ریاست حسن روحانی بر مسند ریاست جمهوری، مملو از اظهاراتی متناقض و شانه خالی کردن از مسئولیت هایی است که تصمیمات اخذ شده برای آن، هزینه های سنگینی را برای کشور ایجاد کرده است.

 

شاهد مثال های متعددی برای این ادعا می توان نام برد. از برجامی که فرجامی نداشت و از همان ابتدا هم گفته شد خسارت محض است تا ارز 4200 تومانی که چندین هزار میلیارد سرمایه کشور را از جیب ملت در جیب فرصت طلبان سودجو گذاشت.

 

اما آنچه باعث نگاشتن این یادداشت کوتاه شد بررسی آنچه در گذشته در این باره اتفاق افتاده هست، نیست.بلکه تاملی در تصمیم دولت به عنوان متولی حوزه اجرایی کشور درباره سهمیه بندی و گرانی بنزین از 24 آبان است که متاسفانه با فرصت طلبی عده ای اشرار و عناصر وابسته به ضدانقلاب، خسارت های جانی و مالی برای کشور بجا گذاشت، تصمیمی که اگرچه در اصل موضوع درست و منطقی بود ولی درباره زمان و نحوه اجرای آن کمتر کارشناسی هست که نظر موافق داشته باشد.

 

حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور و متولی اول اجرایی کشور طی سخنانی شگفت انگیز که به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته، گفته است«روز جمعه از اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین مطلع شده و قبلا این کار را به شورای امنیت به ریاست وزیر کشور گذاشته بود» سخنی که بیشتر به یک طنز تلخ شباهت دارد تا واقعیت ماجرا.

 

تأمل در این سخن روحانی نشان می دهد بار دیگر رئیس جمهور با پیش گرفتن تاکتیک قبلی در اتخاذ تصمیمات، با دادن یک "آدرس غلط"، به دنبال تبرئه خود از تبعات تصمیم سهمیه بندی بنزین و معرفی وزیر کشور به عنوان مقصر اصلی زمان اجرای طرح و صدا و سیما به عنوان مقصر اصلی در نحوه اطلاع رسانی هست.

 

اگرچه احتمالا، روحانی بر اساس یک سناریو نوشته شده توسط مشاورانش این سخن را گفته که می تواند اهداف انتخاباتی هم داشته باشد( عدم حمایت از وزیر کشور در استیضاح احتمالی توسط نمایندگان مجلس و بی اعتبار کردن صداوسیما به عنوان مرجع اطلاع رسانی) ولی باید گفت این سناریو از پیش شکست خورده بود. چرا که بررسی واکنش ها نشان می دهد، نه تنها افکار عمومی ادعای رئیس جمهور در این باره رل نپذیرفتند بلکه آن را نوعی توهین به شعور خود قلمداد کردند. بهتر است اقای روحانی به جای دادن آدرس غلط، با مشورت با مشاوران دلسوز که دغدغه مردم و انقلاب اسلامی را و نه سیاست های مدنظر غرب را دارند، بر روی حل مسائل و مشکلات کشور تمرکز کنند. چون همگی نیک می دانند شرایط کنونی کشور نتیجه تصمیماتی هست که در پاستور گرفته می شود نه در میدان فاطمی، جام جم یا جای دیگر.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار