اختصاص 6500 میلیارد تومان برای دوگانه سوز کردن خودروها-راهبرد معاصر

اختصاص 6500 میلیارد تومان برای دوگانه سوز کردن خودروها

شورای اقتصاد با اختصاص 6500 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای دوگانه سوزی کردن بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو در سطح کشور موافقت کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 03
کد خبر: ۲۹۶۵۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ افزایش قیمت بنزین در خلال سه هفته اخیر، با رشد فزاینده استفاده از سی ان جی در خودروها و تلاش برای دوگانه سوزکردن آنها همراه بوده تا آنجا که میزان مصرف سی ان جی تنها در این مدت کوتاه قریب به سی درصد افزایش یافته است.

 

شورای اقتصاد در جلسه (یازدهم آذرماه ۹۸) بنا به پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه با هدف حمایت و کاهش هزینه های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها، به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تصویب کرد که برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافربر شخصی بنزین‌سوز به سی ان جی‌ سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.

 

این مصوبه بیش از یک‌میلیون و چهارصد هزار خودرو را در بر گرفته و کل خودروهای تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور را شامل می‌شود.

 

سقف تعهد دولت در این مصوبه برای پرداخت کمک بلاعوض به مالکان خودروهای یاد شده، بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان که از محل صرفه جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تامین و پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده