درخواست جدید مکرون از ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

درخواست جدید مکرون از ایران

رئیس جمهور فرانسه در توئیتی از مقامات ایرانی خواست تا هر چه زودتر دو شهروند فرانسوی به نام های فریبا عادلخوان و رونالد مارشال را که در ایران بازداشتند را آزاد نماید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 11
کد خبر: ۳۰۴۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ تبادل زندانیان ایران و آمریکایی و آزادی زندانی استرالیایی در خلال هفته های اخیر موجب شده تا رئیس جمهور فرانسه نیز پا پیش گذاشته و خواستار آزادی دو متهم فرانسوی از زندان شود.

 

امائونل مکرون در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ایران باید سریعاً دو شهروند فرانسوی به نام‌های فریبا عادلخوان و رونالد مارشال را آزاد کند. من در گفت وگوی خود با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران این موضوع را با وی مطرح کردم.

 

فرانسه هر از چندگاهی از مسئله اتباع بازداشتی این کشور در ایران به عنوان جو سازی ضد ایران استفاده می‌کند.

 

دولت فرانسه حدود دو ماه پیش بعد از ناکام شدن طرح چهار بندی‌اش برای برقرار کردن ملاقات میان روسای جمهور ایران و آمریکا همین مسئله را بهانه جوسازی علیه ایران قرار داد.

 

وزارت خارجه فرانسه ۱۱ مهرماه در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از ایران خواست «فریبا عادل‌خواه» را که در ایران بازداشت شده آزاد کند.

 

«آگن ون در مول»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: «حیاتی و ضروری است که مسئولان ایران در این پرونده و همچنین در تمامی پرونده‌های مربوط به اتباع خارجی بازداشت‌شده در ایران شفاف عمل کنند.»

 

چند روز قبل‌تر از این بیانیه منابع خبری فاش کرده بودند طرح «امانوئل ماکرون» برای ملاقات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران و گفت‌وگو بر سر یک سند چهار بندی به شکست انجامیده است.

 

رسانه آمریکایی«پالیتیکو» به نقل از منابعی مدعی شد دیدار سران دو کشور علی‌رغم توافق اولیه بر سر این سند محقق نشد زیرا روحانی اصرار داشته ترامپ ابتدا رفع تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کند.

 

ماکرون و تیم او علاوه بر این پیشنهاد برقراری یک تماس تلفنی ایمن بین روحانی و ترامپ را مطرح کردند که آن طرح هم مورد پذیرش مقام‌های ایران واقع نشد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار