جزئیات وام ازدواج ۵۰ میلیونی-راهبرد معاصر

جزئیات وام ازدواج ۵۰ میلیونی

جزئیات وام ازدواج ۵۰ میلیونی در بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون فرهنگی اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 23
کد خبر: ۳۱۶۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ جزئیات وام ازدواج ۵۰ میلیونی در بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون فرهنگی اعلام شد و طبق این قانون وام ازدواج از 30 میلیون به 50 میلیون و مدت باز پرداخت آن به هفت سال افزایش پیدا کرده است.

جزئیات وام ازدواج ۵۰ میلیونی

 

در شرایط کنونی جامعه و وضعیت معیشت مردم، امر ازدواج یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان است، چراکه مشکلات اقتصادی همواره در زندگی گریبان گیر مردم و عامل اختلاف‌های خانوادگی نیز هست.

 

اغلب جوانان به دلیل آینده مالی و وضعیت اقتصادی نامعلوم خود از ازدواج فرار می‌کنند، چراکه برای آغاز یک زندگی باید حداقل‌های اقتصادی و شغلی فراهم باشد، اما این حداقل‌ها در هر زمان بسته به شرایط اقتصادی و وضعیت محیطی متفاوت است.

 

سال گذشته نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 98 میزان وام ازدواج را از 15 به 30 میلیون تومان افزایش دادند تا به جوانان در آستانه ازدواج به دلیل تورم بالا کمکی ایجاد شود.

 

سنگ اندازی برخی بانک ها برای ارائه وام ازدواج

مهرداد بائوج لاهوتی؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درخصوص برخورد سلیقه ای برخی بانک ها در ارائه وام ازدواج گفت: در زمان تصویب این موضوع در لایحه بودجه امسال یادآور شدیم که ضامن ها می توانند همزمان وام زوجین را ضمانت کنند.

 

لاهوتی افزود:بانک ها با گذاشتن شرط و شروط ها عملا پرداخت وام ازدواج را با مشکل روبرو می کنند و برای ارائه وام ازدواج سنگ اندازی می‌کنند. در هرصورت یک نفر ضامن شاغل در بخش دولتی و یک نفر ضامن شاغل در بخش خصوصی برای وام ازدواج کفایت می کند.

 

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تخلف بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج پیگیری می‌شود، تصریح کرد: مردم گزارش بانک‌های متخلف را ارائه کنند.

 

خبر خوش کمیسیون فرهنگی برای افزایش وام ازدواج

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از تصویب افزایش وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان در این جلسه خبر داد.

 

سیده فاطمه ذوالقدر در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون تبصره‌های ارجاعی در خصوص بودجه ۱۳۹۹ به کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وام ازدواج

 

وی ادامه داد: براساس تبصره ۱۶ بند «ب» پیشنهاد شد که بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک ۴۹ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۱ هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه‌های ذیربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله پرداخت نمایند. در صورتی که هر یک از دستگاه‌های مذکور نتوانند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۹ استفاده نمایند سهمیه مذکور به دیگر دستگاه‌های مشمول تعلق می‌گیرد.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس تبصره ۱۱ بند «د» ورزشکاران تیم‌های ملی که با مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شوند برای هر مرحله خروج عوارض مرحله‌ی اول محاسبه می‌گردد.

 

وی در پایان اضافه کرد: همچنین براساس تبصره ۱۶ بند «الف» وام ازدواج از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش و بازپرداخت پنج ساله به هفت سال افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمدعلی افشار
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
سلام من ثبت نام کردم ولی هنوز بانک نرفته قبول نکرده برا منم ۵۰ میلیون تعلق میگیره یا ن
مریم
United Arab Emirates
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
1
سلام...میخوام بدونم واقعا واقعیت داره ،،وام ازدواج تا کی افزایش پیدا میکنه ؟
تحلیل های برگزیده