اولین اقدام وزارت خارجه عراق درباره حمله آمریکا به حشدالشعبی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اولین اقدام وزارت خارجه عراق درباره حمله آمریکا به حشدالشعبی

وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن اقدام نیروهای آمریکایی در بمباران مقرهای تیپ‌های وابسته به حشد شعبی اعلام کرد، این حمله به منزله نقض علنی حاکمیت عراق است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۸ - 2019 December 31
کد خبر: ۳۲۲۳۲

به گزارش راهبرد معاصر،  وزارت خارجه این کشور تاکید کرد، نیروهای حشد شعبی نیروی ملی عراقی و جزئی از سازمان نیروهای مسلح کشور محسوب می‌شوند.

 

وزارت خارجه عراق ضمن تاکید بر اینکه عراق کشوری مستقل است، گفت، سفیر آمریکا در بغداد را احضار و مراتب اعتراض خود را به او ابلاغ خواهد کرد.

 

این وزارتخانه همچنین با شرکای اروپایی عضو ائتلاف آمریکایی مدعی مقابله با داعش برای اعلام یک موضع منسجم در خصوص سازوکار فعالیت و آینده حضور نیروهای ائتلاف در خاک عراق وارد رایزنی خواهد شد.

 

ارتش آمریکا یکشنبه مقرهای حشد شعبی تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ گردان‌های حزب‌الله عراق در سوریه و عراق را هدف گرفت که منجر به شهادت ده‌ها عضو این گردان‌ها شد. پنتاگون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، پنج هدف وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق را بمباران کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده