انتشار فایل صوتی خلبان کنار هواپیمای اوکراینی نشانه چیست؟-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403
توطئه سیاسی بزرگ یا باج خواهی رییس جمهور اوکراین

انتشار فایل صوتی خلبان کنار هواپیمای اوکراینی نشانه چیست؟

نخست وزیر اوکراین اعلام کرده است صوت این هواپیما را از طریق نهادهای اطلاعاتی این کشور با روشهای اطلاعاتی به دست آورده اند، این درحالیست که سازمان هواپیمایی کشوری ایران اعلام میکند این صوتها را بر اساس مقررات ایکائو به کارشناسانی که از اوکراین برای تحقیق در رابطه با سقوط هواپیما آمده بودند، داده بوده است
میلاد ترابی فرد
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 04
کد خبر: ۳۵۲۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

توطئه سیاسی بزرگ یا باج خواهی رییس جمهور اوکراین

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری «یونیان» اوکراین روز یکشنبه بخشی از مکالماتی را منتشر کرده که میان برج مراقبت فرودگاه تهران و خلبان ایرانیِ یکی دیگر از هواپیماهای در حال پرواز در نزدیکی تهران رد و بدل شده بود. پس از انتشار این فایل صوتی، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز ادعا کرد که به لطف سرویس‌های اطلاعاتی این کشور، اوکراین موفق به دستیابی به این فایل صوتی شده است.  او گفت: «انتشار این فایل ثابت می‌کند که طرف ایرانی از همان ابتدا می‌دانسته است که یک موشک به این هواپیما اصابت کرده است. آنها در همان زمان سقوط این را می‌دانستند.» او با اشاره به اینکه کی‌یف همواره ادعای تهران مبنی بر اینکه نقص فنی علت وقوع این حادثه بوده را رد کرده است، افزود: «ما می‌دانستیم که چنین چیزی نبوده است. من پیش از این هم در این باره صحبت کردم اما نه خیلی واضح.» با این حال بحثهایی در این زمینه همچنان در جریان است.

 

بلوف رییس جمهور اوکراین

نخست وزیر اوکراین اعلام کرده است صوت این هواپیما را از طریق نهادهای اطلاعاتی این کشور با روشهای اطلاعاتی به دست آورده اند، این درحالیست که سازمان هواپیمایی کشوری ایران اعلام میکند این صوتها را بر اساس مقررات ایکائو به کارشناسانی که از اوکراین برای تحقیق در رابطه با سقوط هواپیما آمده بودند، داده بوده است. حسن رضایی فر، رئیس کمیسیون گروه تحقیق سوانح هوایی ایران، نیز ضمن تأئید درستی این فایل صوتی بیان کرده است که «گفتگوی ضبط شده میان برج مراقبت فرودگاه بین المللی امام خمینی و خلبان ایرانی توسط تهران در اختیار مقامات اوکراین قرار گرفته و این کشور نباید این فایل صوتی را که محرمانه بوده فاش می کرد». فلذا این صوت موضوعی نبوده است که ایران آن را از کارشناسان اوکراینی مخفی کرده باشد

 

صوت مکالمه چرا منتشر شد؛ از توطئه آمریکا تا شیطنت رسانه ای یا باج خواهی رییس جمهور اوکراین

 خبرگزاری اطلاعات و اخبار مستقل اوکراین، یونیان این صوت را منتشر کرده است، گمانه زنی هایی از علت انتشار این فایل صوتی وجود دارد، برخی معتقدند این توطئه آمریکا برای نگه داشتن این موضوع در سرخط خبرها بوده باشد. دکتر مجید شاکری که چندی پیش از لاکربی سازی این پرونده گفته بود امروز گفته است: «پروژه لاكربي سازي با شدت در حال ادامه است و سخنان رييس جمهور اكراين يك نقطه عطف مهم  آن است. رسانه هاى داخلي مشخص به صورتى سنجيده و ستودنى بخش داخلى پروژه را تكميل مى كنند. كمتر از يك سال ديگر با اولين تبعات تحريمى اين مسير مواجه خواهيم شد.»

عده ای نیز بر این باورند که رییس جمهور اوکراین برای باج خواهی بیشتر این مسئله را ترتیب داده است.  ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که پیشنهاد ایران برای پرداخت غرامتی ۸۰ هزار دلاری به خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ این کشور را رد کرده است. او گفت: «آنها بلافاصله پیشنهاد پرداخت ۸۰ هزار دلار به هر یک از خانواده‌های قربانیان را دادند اما ما با این پیشنهاد موافقت نکردیم. به نظر من این غرامت کافی نیست. وقتی بیوۀ یکی از کشته شدگان می‌گوید که همسرش نان‌آور خانواده بوده و اکنون با وجود اینکه شغلی ندارد باید فرزندش را به دانشگاه بفرستد، ۸۰ هزار دلار برای او کافی نیست. اگرچه زندگی انسان با هیچ رقم پولی قابل مقایسه نیست اما ما به دنبال پرداخت هزینه‌های بیشتری [از سوی ایران] خواهیم بود.»

 

همراهی رسانه ای رسانه های اصلاح طلب با رییس جمهور اوکراین و آمریکا؟

پس از ساقط شدن هواپیمای اوکراینی در حومۀ تهران، مسئولین سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، به دلیل بی اطلاعی از واقعیت موضوع ساقط شدن این هواپیما را توسط پدافند هوایی را انکار کردند. اما پس از اعلام رسمی ایران مبنی بر سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل خطای انسانی صورت گرفته، تمام مسئولین سازمان هواپیمایی کشور علی رغم بی‌اطلاعی عذرخواهی کردند.

توطئه سیاسی بزرگ یا باج خواهی رییس جمهور اوکراین

با وجود پیگیری ایران مبنی بر جبران خسارات و مسائل اینچنین برخی رسانه های اصلاح طلب با این خطی که رییس جمهور اوکراین آغاز کرد همراهی کرده و دست به بازنشر این صوت میزنند، به نظر میرسد آنها در حال تسویه حساب جناحی با منافع ملی کشور باشند.

 

مسئولان سازمان هواپیمایی آیا اطلاع داشتند؟

با این وجود این روزها مسئولین سازمان هواپیمایی کشور مجدد متهم به دروغ شده‌اند. در حالیکه هنوز مشخص نیست که این مکالمه به دست مسئولین ارشد سازمان هواپیمایی رسیده است یا خیر؟ آیا با انتشار این صوت مواضع رئیس سازمان هواپیمایی کشور خلاف واقع می‌شود؟ این سوال همچنان مطرح است که در روزهای اوج بحث بر سر سقوط هواپیما آیا مسئولان سازمان هواپیمایی از این مسئله خبر داشته اند یا خیر؟

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
2
1
درهرصورت لایق نیستند،اگرخبرداشته اند،چرا دروغ?واگرخبرنداشته اند،چرابیخبروغافل? ودرعین حال ،اصراربه نقص فنی?!هنوزکه چیزی ثابت نشده بود!!!!!
ایراناز اون طرفم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
0
این که میگن خدا بزرگه چقدر زود در مورد برخی ها به واقعیت پیوست طرف به زور نون خالی می خورد حالا دیگه به فکر 7 نسل بعد از خودشم افتاده َاز اون طرفم بعضی ها اینقدر خوش خیالن که بدون ضمانت هر چی هر کی بخواد در اختیارش می زارن. نگفتم خیلی با هوشی ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انتقام سخت
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
دشمن همیشه برای ما دسیسه کرده واگرباز هم موقعیت گیرش بیاید همین آش و همین کاسه هست اصلاح طلبان هم که کلا دشمن قسم خورده انقلاب حتی بیشتر از دشمن است پس ما دست دردست هم این دشمنان را ذلیل و خوار خواهیم کرد فرج آقا امام. زمان صلوات چون دشمنمون خیلی ضعیفه
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار