حواشی بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

حواشی بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد حواشی بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور توضیحاتی ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 18
کد خبر: ۴۰۷۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگو با شبکه خبر در مورد حواشی بازگشت دانشجویان ایرانی خارج از کشور، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی و سنگین ما در وزارت امور خارجه، البته در همه حال، حمایت از اتباع ایرانی در سراسر جهان است و هر جا که ایرانیان از سفارت‌خانه‌های ما درخواست کمک کنند، موظف هستیم تا آنجا که امکان دارد مساعدت کنیم.

 

وی ادامه داد: در ایام کرونا همانگونه که مستحضر هستید، اتباع ایرانی مقیم خارج در چند کشور تقاضا داشتند با توجه به شرایط کشور محل اقامت آنها به ایران بازگردند که این کار در حال انجام بوده و بسیاری از اتباع ایرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس، همسایگان ما و همینطور دیگر نقاط جهان به کشور بازگشتند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ما همچنین کمک کردیم تا اتباع دیگر کشورها که در ایران بودند، به کشورهای خود بازگردند.

 

موسوی افزود: دانشجویان ما در ایتالیا نیز تقاضای بازگشت به کشور را داشتند. در ابتدا این دانشجویان جمع محدودی بودند که رفته رفته تعداد آنها به چند صد نفر رسید. به تبع آن سفارت ما این افراد را سازماندهی کرده و آنها را برای بازگشت ثبت نام کرد. مجوزهای لازم از طریق وزارت امور خارجه از ستاد مرکزی فرماندهی مقابله با کرونا که همان وزارت بهداشت است، اخذ شد.

 

وی عنوان کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که وزارت بهداشت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی را برای ورود به کشور وضع کرده که این موضوع را ما از طریق سفارت خودمان در اختیار عزیزان قرار دادیم. هر فرد ایرانی و غیرایرانی، البته در موضوع افراد غیرایرانی ما هنوز ورود نداریم، وقتی می‌خواهند وارد کشور شوند، باید این پروتکل‌ها را رعایت کنند که شامل تست‌های اولیه و قرنطینه برای مدت محدود است که همه باید آن را انجام دهند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به وضعیت دانشجویان ایرانی در ایتالیا اضافه کرد: با توجه به شرایطی که پیش آمد، ابتدا این اقدام انجام گرفت و پروتکل‌های لازم به آنها اعلام و حتی یک پرواز نیز انجام گرفت. متأسفانه در روند این کار اخلالی پیش آمد و متأسفانه برخی از عزیزان این پروتکل‌ها را در مبدا و یا ورود به کشور در اولین پرواز رعایت نکردند.

 

موسوی تاکید کرد: این موضوع باعث شد تا وزارت بهداشت به‌عنوان مسئول حفظ جان و سلامتی ۸۴ میلیون ایرانی اعلام کرد که اگر قرار باشد رعایت پروتکل‌ها انجام نشود، ادامه این روند سخت خواهد بود.

 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: دوستان ما، اتباع ایرانی و دانشجویان باید پروتکل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود را پذیرفته و اجرا کنند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار