ادعای پمپئو مبنی بر تولید کرونا در آزمایشگاه ووهان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادعای پمپئو مبنی بر تولید کرونا در آزمایشگاه ووهان

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید شواهدی محکم در دست دارد که نشان می‌دهد ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین تولید شده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 03
کد خبر: ۴۲۰۰۶

به گزارش راهبرد معاصر، چند روز پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا مقام‌های چینی را به مخفی‌کاری در ماجرای کرونا متهم و اعلام کرد ویروس ساخته دست چینی‌هاست، مایک پمپئو مدعی شد شواهدی انکارناپذیر درباره دخالت چین در ساختن و فراگیر کردن کروناویروس در دست دارد.

 

وزیر امور خارجه ایالات متحده در برنامه «این هفته» شبکه تلویزیونی ABC با اشاره به آزمایشگاه‌های خارج از رده چینی‌ها گفت: این نخستین بار نیست که به دلیل ناکامی و شکست در آزمایشگاه‌های چین، دنیا به ویروس آلوده می‌شود. پمپئو در عین حال ترجیح داد وارد این ماجرا نشود که آیا چینی‌ها به عمد ویروس را در دنیا پراکنده‌اند یا نه.

 

ترامپ روز پنجشنبه در کاخ سفید ادعا کرده بود برای آزمایشگاهی بودن کرونا مدرک دارد. او گفته بود: ما می‌دانیم ویروس در آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان ساخته شده است. ما مدارک درجه‌یک داریم اما من مجاز نیستم چیزی درباره آن بگویم. اندکی بعد، مقام‌های آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان اتهام‌های رئیس جمهوری آمریکا را رد کردند.

 

از سوی دیگر، چینی‌ها مدعی شده‌اند نظامیان آمریکایی ویروس کرونا را با خود وارد چین کرده‌اند و ترامپ هم می‌گوید چین نخواسته یا نتوانسته جلوی شیوع ویروس را بگیرد یا به‌هنگام خبر گسترده شدن بیماری را به آگاهی مردم دنیا برساند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار