هشدار پمپئو به تجارت دریایی با ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار پمپئو به تجارت دریایی با ایران

وزیرخارجه آمریکا در ادعاهایی نسبت به تجارت دریایی با ایران هشدار داد و مدعی عواقب شدید برای شرکای تجارت دریایی با ایران شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 May 20
کد خبر: ۴۳۴۳۰

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری، با تکرار ادعاها و اتهامات ضد ایرانی خود، همچنین به جامعه بین‌المللی درباره تجارت با کشتی‌های مرتبط با ایران هشدار داد.

 

پمپئو در این ارتباط مدعی شده که تجارت دریایی با ایران «‌عواقب شدیدی» به همراه خواهد داشت.

 

این اظهارات پمئو در یک نشست خبری و همزمان با آن اعلام شده که وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست جدیدی از مقامات و مسئولان ایرانی تحت تحریم واشنگتن را منتشر کرد.

 

در همین ارتباط، دور تازه تحریم‌های آمریکا ۹ نفر از افراد از جمله «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور ایران و همچنین سه نهاد را از جمله دو زندان هدف قرار داده است.

 

اعمال این تحریم‌ها از سوی آمریکا همزمان با درخواست‌های جهانی برای تسهیل و لغو تحریم‌ها علیه ایران و دیگر کشورها به دلیل شیوع کرونا صورت گرفته است.

 

پیش از این بسیاری از رهبران سیاسی و همچنین شخصیت‌های حقوقی و دانشگاهی با انتقاد از تداوم تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دیگر کشورها خواستار لغو این تحریم‌ها شده بودند و حال اعلام دور جدیدی از تحریم‌ها توسط وزارت خزانه داری آمریکا حاکی از بی توجهی واشنگتن به افکار عمومی جهانی است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار