توقف صادرات دفاعی آمریکا به هنگ‌ کنگ-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

توقف صادرات دفاعی آمریکا به هنگ‌ کنگ

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که واشنگتن صادرات تجهیزات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرده و قصد دارد محدودیت‌های تجاری بیشتر را علیه آن اعمال کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 June 30
کد خبر: ۴۸۳۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا دیروز، دوشنبه اعلام کرد که‌ اقدام چین در نقض آزادی‌های هنگ کنگ، باعث شده که در سیاست‌های خود در قبال این منطقه تجدیدنظر کنیم.

 

وی گفت: می‌خواهیم به صادرات تولیدات و تجهیزات دفاعی که وزارت خارجه روی آن نظارت دارد و همچنین صادرات تکنولوژی‌های مهم که کاربرد دوگانه دارند و وزارت تجارت و بازرگانی بر آن نظارت دارد، پایان دهیم.

 

سنای آمریکا روز پنجشنبه با تصویب لایحه‌ای اعلام کرد که افراد و شرکت‌هایی که از مواضع چین در قبال هنگ کنگ حمایت می‌کنند، تحریم خواهند شد.

 

مجلس سنای آمریکا تحریم‌ها علیه بانک‌هایی را تصویب کرده که با مقامات چینی دخیل در قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ باشند.

 

«لی جیان ژائو» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز دیروز دوشنبه به وقت تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران به مصوبه‌های تازه مجلس سنای آمریکا در زمینه  هنگ‌کنگ واکنش نشان داد و گفت:«طرح خودمختاری هنگ‌کنگ که به تصویب سنای آمریکا رسیده، کاغذ پاره‌ای بیش نیست».

 

طی چند ماه اخیر تنش میان آمریکا و چین به‌بهانه‌های مختلف افزایش یافته است. اوایل ماه جاری میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مصوبه‌ای را امضا و آن را قانونی کرد که «قانون حقوق بشر اویغور 2020» نام دارد و هدف آن تحریم مقامات چینی است که واشنگتن مدعی است در سرکوب اقلیت مسلمانان اویغور دخیل هستند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار