جزییات فیلم های تشییع جنازه شیخ منصور آلبوغبیش در شادگان-راهبرد معاصر

جزییات فیلم های تشییع جنازه شیخ منصور آلبوغبیش در شادگان

یکی از مقامات انتظامی شهرستان شادگان فیلم هایی که از تشییع جنازه چند هزار نفره در شهرستان شارگان پخش شده بود را غیرواقعی خواند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 01
کد خبر: ۴۸۵۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ فیلم تشییع جنازه چند هزارنفره یکی از شیوخ شهرستان شادگان در فضای مجازی دست به دست می شود. تشییع جنازه شیخ منصور آلبوغیش که هزاران نفر از مردم در آن حضور دارند و پروتکل های بهداشتی نیز رعایت نشده جنجال زیادی در فضای مجازی به راه انداخت. 

 

اظهارنظرها و واکنش های زیادی به فیلم تشییع جنازه شیخ معروف شادگان سبب شد تا سرانجام سرپرست فرمانداری شادگان درباره جزئیات بیشتر از این تشییع جنازه چندهزارنفری را توضیح دهد.

 

امید صبری پور، در خصوص انتشار فیلم‌هایی از تشیع جنازه یکی از شیوخ شادگان که در آن جمع فراوانی آن هم در شرایط کرونایی به چشم می‌خورد، اظهار کرد: این فیلم‌ها به هیچ وجه صحت ندارد و چنین تجمعی در شادگان وجود نداشته است.



وی افزود: برای نمونه پلیس فتا یکی از فیلم‌های منتشر شده به نام تشییع‌جنازه «شیخ منصور آلبوغبیش» که به طرز عجیبی در فضای مجازی انعکاس یافته را رصد کرده و متوجه شد این فیلم مربوط به تشییع‌جنازه چند ماه قبل یکی از شیوخ شهرستان ماهشهر است و اصلاً ربطی به شادگان ندارد.



صبری پور تصریح کرد: شیخ منصور یکی از شیوخ مطرح منطقه است که در شهرستان ماهشهر فوت کرد و برای تدفین به شهرستان قم منتقل شده است و اصولاً جنازه وی به شادگان نیامد. عرف رایج در بین افراد طایفه این بوده که حتماً جنازه را به شهرستان شادگان منتقل و سپس به قم اعزام می‌کنند، ولی برای رعایت سلامتی مردم و جلوگیری از تجمع مردم در شرایط کرونایی آن‌ها تصمیم گرفتند که اصلاً جنازه به شادگان نیاید.

 



سرپرست فرمانداری شادگان تصریح کرد: مراسم ترحیم نیز در شادگان در حال برگزاری است و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شده است؛ ضمن اینکه خانواده مرحوم چند هزار ماسک و چند صد لیتر مایع ضدعفونی تهیه کرده و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهند و خودرو‌های ضدعفونی کننده هر دو ساعت یک بار کل منطقه را گندزدایی می‌کنند.



صبری پور تأکید کرد: ما هم در این مراسم سعی کرده‌ایم مراقبت‌های لازم از مردم صورت گیرد، ولی فرد فوت شده از بزرگان اقوام خوزستانی بوده است و اگر در شرایط شیوع کرونا قرار نداشتیم چندین هزار نفر در مراسم وی شرکت می‌کردند.



بعد از فوت شیخ منصور آلبوغبیش فیلم‌های فراوانی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از حضور جمعیت چند صد نفره برای تشییع وی بود.



این در حالی است که یکی از بزرگان طایفه آلبوغبیش نیز با انتشار ویدئویی از عموم مردم خواست که تسلیت آن‌ها حتی به صورت پیامک هم قابل‌قبول است و راضی نیستند مردم با مراجعه خو به مراسم ختم شیخ منصور، سلامتی خود را به خاطر بیندازند.

 

با وجود تمامی تکذیبیه هایی که توسط مقامات شهرستان درباره این تشییع جنازه چندهزار نفری صورت گرفت، سایت رکنا در خبری مدعی شده که خبرنگار این سایت در مراسم حضور داشته و اکثر فیلم ها لایو بوده است.

 

در ادامه خبر رکنا رو مرور می کنیم.

 

خبرنگار رکنا در مراسم بود! / فیلم ها لایو بود!

 

این مسئول در حالی مدعی این خبر است که چنین تجمع عظیم وتیراندازی با این گستردگی در این شهرستان صورت نگرفته که خبرنگار رکنا در خوزستان شخصا در این مراسم حضور داشته و اکثر فیلم های انتشار یافته شده در فضای مجازی به صورت لایو بوده است و تکذیب حضور این حجم انسان در یک مراسم و تیراندازی رعب آور توسط یک مقام دولتی بسیار عجیب است و هیچ کس نمی‌تواند منکر اتفاقاتی که در دو روز گذشته در شهرستان شادگان افتاده شود.

عاملان تیراندازی در مراسم ترحیم شادگان دستگیر شدند

 

 3 تن از افرادی که در مراسم خاکسپاری شیخ یک طایفه بزرگ درشادگان تیراندازی کرده بودند دستگیرشدند.

 

سرپرست فرمانداری شادگان اظهار داشت که ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی شادگان با کارهای اطلاعاتی سه نفر از عاملان تیراندازی در مراسم ختم یکی از سران عشایر در این شهرستان را شناسایی و دستگیر کردند که ابتدا یک مسئول از شهرستان شادگان اظهار کرده بود که این فیلم ها کذب بوده و این تجمع به هیچ وجه در مراسم تشییع این شیخ حضور نداشتند اما وی عنوان کرده بود که هزاران ماسک و صدها لیتر الکل در میان تشییع کنندگان توزیع شده بود. حال جای سوال دارد که اگر تعداد اندکی در مراسم تشییع شرکت کردند چگونه و به چه کسانی خانواده متوفی هزاران ماسک را توزیع کردند؟ گفتنی است در این مراسم ده ها نفر با در دست داشتن سلاح جنگی و شکاری اقدام به تیراندازی رعب آور کرده بودند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار