آیا رویکرد ترامپ نسبت به ایران در دوره دوم ریاست جمهوری تغییر می کند؟-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
حسن بهشتی پور، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با راهبرد معاصر پاسخ می دهد:

آیا رویکرد ترامپ نسبت به ایران در دوره دوم ریاست جمهوری تغییر می کند؟

حسن بهشتی پور: در آمریکا قدرت انتخاباتی در دست کسانی است که می توانند با کارت الکترال به عنوان انتخاب کننده رییس جمهور باشند این کارتها تعیین کننده است و تاثیر آن در دوره قبلی انتخابات به خوبی دیده شد. آقای ترامپ با تعداد کارت الکترال بیشتری برنده انتخابات بود درحالیکه خانم کلینتون نزدیک به دو میلیون رای مردمی بیشتری نسبت به او داشت.
حسن بهشتی پور؛ تحلیلگر مسائل بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 24
کد خبر: ۵۱۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آیا احتمال اتخاذ

 

حسن  بهشتی پور، تحلیلگر مسائل امریکا در گفت و گو با راهبرد معاصر درباره راهیابی ترامپ در انتخابات نوامبر سال جاری به کاخ سفید گفت: نمی توان به طور قاطع نتایج را پیش بینی کرد. همانطور که چهار ماه پیش وضعیت ترامپ بسیار بهتر از امروز بود امکان دارد چهار ماه بعد وضعیت او بسیار بهتر از این یا بسیار بدتر از این باشد با این وجود اگر انتخابات امروز برگزار شود می توان گفت ترامپ شکست خورده میدان است. چون مشکلات ناشی از کرونا نشان داد او نمی تواند مدیر خوب در شرایط بحرانی باشد. از این رو افکار عمومی امروز بر علیه او است.

 

وی ادامه داد: براساس نظر سنجی های انجام شده امروز ترامپ از بایدن عقبتر است. درحالیکه چند ماه پیش وضعیت به این صورت نبود امروز آمار بیکاران در آمریکا به 4 میلیون نفر رسیده است و این یکی از دلایل عدم موفقیت ترامپ خواهد بود. در مجموع تحولات داخلی آمریکا تاثیر بسیار بالایی بر نتیجه انتخابات خواهد داشت و سیاست خارجی اگر چه تاثیرگذار است ولی تاثیر وضعیت اقتصادی مردم آمریکا بسیار بیشتر است. به هر حال برای نتیجه باید 4 ماه منتظر ماند.

 

بهشتی پور در پاسخ به این سوال، آیا رقیب ترامپ برای برد قدرت لازم را در اختیار دارد؟ تصریح کرد: قدرت موضوعی نسبی است آقای بایدن در دوره ای که معاون اوباما بود نقش آفرینی جدی نداشت و در سایه آقای اوباما قرار گرفته بود و امروز نیز نتوانسته است در سخنرانی ها خودی نشان بدهد. به هر حال مهمترین مشکل آقای بایدن این است که ایده و یا حرف جدیدی برای مردم آمریکا ندارد و آنچه دموکرات ها سال ها به مردم تحویل داده بودند تکرار می کند. ترامپ، خانم کلینتون را با به چالش کشیدن همین حرفها شکست داد و پیروز انتخابات 2016 بود امروز بایدن به این مساله بی توجه است و ترامپ می تواند از این وضعیت به نفع خود بهره برداری کند.

 

او در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: حمایت افراد شاخص درون حزبی در آمریکا اهمیت بالایی دارد اینطور نیست که فقط مردم تصمیم گیرنده باشند. آقای سندرز در گرایش چپ دموکرات ها نفوذ داشت و جناح متعادل و راست حزب دموکرات از او حمایت نمی کرد. در آمریکا قدرت انتخاباتی در دست کسانی است که می توانند با کارت الکترال به عنوان انتخاب کننده رییس جمهور باشند این کارتها تعیین کننده است و تاثیر آن در دوره قبلی انتخابات به خوبی دیده شد. آقای ترامپ با تعداد کارت الکترال بیشتری برنده انتخابات بود درحالیکه خانم کلینتون نزدیک به دو میلیون رای مردمی بیشتری نسبت به او داشت.

 

تحلیلگر مسائل امریکا در پاسخ به این سوال، پیش بینی می شود در صورت انتخاب مجدد ترامپ سختگیری و فشار او در مورد ایران بیش از پیش باشد. اظهار کرد: به عقیده من دیگر کاری بیش از این از او بر نمی آید و تهدیدها بلوفی برای ایران است تا کشور ما را به سمت میز مذاکره بکشاند. او هر کاری که می توانست بکند انجام داده و کار خاص دیگری برای اعمال فشار بر ایران ندارد. در دوره دوم اگر او برنده انتخابات باشد امکان دارد بر عکس این تحلیل بسیاری از سیاست های او ملایم تر شود. او برای بار دیگر رییس جمهور نخواهد بود و آمریکا دیگر تصمیم گیرنده تنها در دنیا نیست. رقبای این کشور نیز سیاست هایی دارند.

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
trita
Turkey
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
0
lütfen iran hükümetine iletin söyleyin iran asya ülkeleriyle komşu ülkeleriyle ve ehlikitap olan okyanusya kıtası hint ülkeleriyle ve çeşitli dil ailelerinden akraba halk olduğu ülkelerle iran asya okyanusya birleşik askeri ittifakı kurmalıdır iran kara sınırı uzak uzun olan komşu ülkelerle arasına katar kuveyt gibi en az 5 milyonluk ülkeler kurmalıdır iran komşu ülkelerle arasına ülkeler kurarsa çok güçlü olur ayrıca iran antarktika kıtasındada allahın anılması alemlere rahmet olarak gönderilen hz muhammed s.a.v efendimizinde anılması için antarktika kıtasına islami devletler iran kursun lütfen bu konuları iran türk mollaları rejimi lideri ali hamaneye söyleyin emir versin gerekeni yapsınlar
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار